اخبار داغ

بهره‌مندی از دانش‌بنیان‌ها؛ اولویت نخست شرکت انتقال گاز

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران بر حمایت از شرکت‌های داخلی برای دانش‌اندوزی و توانمندسازی در تعمیرات خطوط لوله انتقال گاز تأکید کرد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در دیدار با پیمانکاران پیگرانی هوشمند که در محل ساختمان شرکت انتقال گاز برگزار شد، با بیان اینکه سالانه […]

اشتراک گذاری
24 دی 1399
107 بازدید
کد مطلب : 19430

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران بر حمایت از شرکت‌های داخلی برای دانش‌اندوزی و توانمندسازی در تعمیرات خطوط لوله انتقال گاز تأکید کرد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در دیدار با پیمانکاران پیگرانی هوشمند که در محل ساختمان شرکت انتقال گاز برگزار شد، با بیان اینکه سالانه امکان پیمان‌سپاری ۵ هزار کیلومتر پیگرانی هوشمند خطوط لوله فشار قوی گاز وجود دارد، گفت: استفاده از تجربه و دانش شرکت‌های بومی و دانش‌بنیان، اولویت نخست این شرکت است.

وی افزود: این شرکت رتبه نخست کیفیت، سرعت و دقت در اجرای پیگرانی هوشمند را میان شرکت‌های نفتی و گازی دارد و انجام یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر پیگرانی هوشمند در چهار ماه امسال نشان‌دهنده توان علمی و تخصصی کارشناسان مجموعه شرکت انتقال گاز است که می‌توان گفت در این زمینه رکورد تازه بین‌المللی ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز در ادامه پیمانکاران را شریک تجاری دانست و تصریح کرد: شرکت انتقال گاز ایران به‌عنوان بهره‌بردار برای استفاده از دانش، تجربه، رشد و بالندگی شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی کامل دارد و شرکت‌های داخلی نیز باید صلاحیت و تجهیزات خود را ارتقا دهند.

جمشیدی‌دانا با بیان اینکه بیش از ۳۷ هزار کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز در سطح کشور وجود دارد، اظهار کرد: از این مقدار ۳۵ هزار کیلومتر قابلیت پیگرانی هوشمند دارد که براساس دستورعمل‌ها و اولویت‌بندی‌ها، هر خط لوله باید بینپنج تا هفت سال پیگرانی شود.

وی وظیفه شرکت انتقال گاز ایران را انتقال و فشارافزایی گاز طبیعی از مبادی تولید به مبادی تعیین‌شده مصارف داخلی و پایانه‌های صادراتی عنوان کرد و گفت: ۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر پیگرانی هوشمند در اواخر امسال و اوایل سال ۱۴۰۰ پیمان‌سپاری می‌شود و هدف ما جلوگیری از خروج ارز و سرمایه از کشور و توانمندسازی شرکت‌های داخلی است و امیدواریم روز به روز تاثیرگذاری بیشتر پیمانکاران و سازندگان داخلی در توسعه و آبادانی کشورمان را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز با بیان  اینکه پیگرانی هوشمند، بازرسی فنی خطوط لوله است که نتیجه آن گزارش پیگرانی است، یادآور شد: معیارهای ارزیابی مالی، تجربه و دانش و حسن سابقه از مهم‌ترین ارزیابی و ملاک انتخاب پیمانکاران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *