اخبار داغ

قهرمانان عزیزجهان و المپیک و افتخار آفرینان کشتی فرنگی ایران بهتر است واقعیت را بدانید

در پی انتشار گزارش چندین رسانه ی کشوری در روزهای اخیر به گزارشی مبنی بر تقاضای بخشش حکم قصاص برای مهدی علی حسینی از طرف قهرمانان ملی و جهانی و المپیکی کشتی فرنگی ایران که طی حادثه ی دزدی مسلحانه از منزل دکتر غلامی غیبی چشم پزشک متعهد شهرستان دزفول منجر به قتل پسر ایشان […]

اشتراک گذاری
23 دی 1399
149 بازدید
کد مطلب : 19008

در پی انتشار گزارش چندین رسانه ی کشوری در روزهای اخیر به گزارشی مبنی بر تقاضای بخشش حکم قصاص برای مهدی علی حسینی از طرف قهرمانان ملی و جهانی و المپیکی کشتی فرنگی ایران که طی حادثه ی دزدی مسلحانه از منزل دکتر غلامی غیبی چشم پزشک متعهد شهرستان دزفول منجر به قتل پسر ایشان شده بود ، و در این گزارش واقعیت حادثه آن چنان که به وقوع پیوسته بود اشاره نشده بود جهت تنویر افکار عمومی ضمن درج تصویر گزارش سازمان نظام پزشکی در آستانه ی همین واقعه در سال ۱۳۹۴ توجه مخاطبان را به نکاتی پیرامون این مسئله جلب می کنیم./

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از صبح ملت نیوز درآستانه ی اجرایی شدن حکم قصاص فردی به یکباره و دراقدامی هماهنگ چندین پایگاه خبری از قول قهرمانان کشتی المپیک کشورمان تقاضای عفو برای فرد مذکور می شود .

تقاضای بخشش وعفو برای  فردی که به قصاص محکوم شده نه اولین بار است و نه تازگی دارد .تقاضای بخشش از جانب هر کسی شایسته است  چه به این که  این تقاضا از طرف قهرمانان ملی کشور خالصانه و از سرِانساندوستی ضمن همدردی با اولیاء دم  انجام گیرد. .مسلما عفو و گذشت لذت بخش است و هیچ کس به مرگ کسی راضی و خشنود نیست . اما این که  اصل ماجرا پنهان شود و خبری دستچین شده انتخاب شود تاسف بار است .

صرفنظر از اینکه این حقوق خانواده مقتول است که ببخشند و یا نبخشند و به خودشان و قاتل مربوط است ، اما اتفاق واضح و مسلمی را بیطرفانه و بر اساس واقعیت منتقل کردن  چیزی است و یک طرفه به قاضی رفتن  و قضاوت اشتباه کردن  چیزی دیگر . در یک کلام مظلوم را تخطئه و ظالم را مطهر و پاک نشان دادن، همان  پاک کردن صورت مسئله است .

این که جمعی از رسانه ها باتفاق هم خبری را بدون دقت نظر و شاید بر اساس شنیده ها ی جانبدارانه ی از فرادی ، یک طرفه نشر بدهند جای تامل و شگفتی دارد . البته که مردم شوکه شدند از این گونه اطلاع رسانی . البته که مردم شوکه شدند ازرسانه ای کردن گسترده ی یک موضوع کاملا  شخصی .

واضح است  این گونه نشر دادن یک حادثه  فقط به قیمت فشار به یک خانواده که می خواهند حقشان را بگیرند نیست  بلکه فراتر از آن  چه بسا میدان دادن به قاتل ها و سرقت های بعدی در منطقه باشد. به خاطر تحریک روحیات مردم و بسط یک مورد شخصی به موردی اجتماعی است .آیا نمی شد این تقاضای بخشش با ارتباطی تلفنی و یا از طریق پیام رسان واتساپ و یا تلگرام با اولیاء دم  وبه صورت کاملا خصوصی و شخصی انجام می گرفت ؟

اکثریت مردم دزفول از دستگیری قاتلِ پسرچشم پزشک متعهد و انساندوست دزفولی  طی این سال ها آگاه شده بودند اما این که حتی این فرد از کدام شهر و دیار است  مطلع نبودند .

اما این که مطرح کردن شهر فرد مذکور و در تقابل قرار دادن این دو شهر روبروی هم تا از طریق تحریک احساسات و جریحه دار کردن روحیات مردم به مقاصد خود برسند مسلما شیطنت ناپسندی است که بدخواهان ِمردم ِوارسته یِ این دو دیار رقم زده اند .

جالب است این در حالی است که همه روزه مطب دکتر غلامی غیبی پدر دردمند مقتول جوانمرگ پر است از بیماران شهر همسایه و تعهد دکترغیبی به مداوا و سلامت  همه ی بیمارانش  از هر طیف و دیار.

قهرمانان ملی المپیک و جهان و افتخار آفرینان عزیز:

 جنابان …….حمید سوریان،  محمد طلایی ، حبیب ا.. اخلاقی ،  علی اشکانی ،عبد الکریم کاکا حاجی و..

تقاضای بخشش را بواسطه ی انسانیت بجا آورید اما حقیقت  ماجرا را آن چنان که است و اتفاق افتاده بدانید و یک لحظه خود را جای مادر داغدار و پدر دردمند مجتبای ۲۲ ساله قرار دهید تا احساس خانواده ی مقتول را درک کنید .

جناب آقای حبیب ا.. اخلاقی  آن گاه که می فرمایید : “واقعا کشتی گیر با اخلاق و خوبی بود. او عاشق کشتی بود .”  خدای شکر که در زندان فرصتی برای این جوان پیش آمده تا طی سال های حضور خود در زندان به مقام قهرمانی مسابقات کشتی برسد.

یادتان باشد که فرزند دکتر غیبی در دامن مادری فرهنگی و با وقار و پدری متدین نیز بسیار با اخلاق و خوب بود و در آن اندک فرصت حیاتی که نصیبش شد ، شایستگی های خود را همه جوره نشان داد، با این همه  هنوز ابتدای رشد و بالندگی های بیشتر او بود .

روح مجتبی غلامی غیبی قرین لطف و رحمت الهی باد.
تصویر بالا : مرحوم مجتبی غلامی غیبی دانشجوی مکانیک / مقتول 

تصویر پایین : گزارش سازمان نظام پزشکی در تاریخ ۱ بهمن ۹۴  چند هفته پس از حادثه

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *