اخبار داغ

جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو به کار خود پایان داد

جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو، با مشارکت وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، شرکت‌های مادر تخصصی صنعت آب و برق و شرکت‌های تابعه، همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه آب، برق و انرژی به کار خود پایان داد . جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو که با حضور وزیر نیرو در هفته سی و پنجم […]

اشتراک گذاری
20 دی 1399
41 بازدید
کد مطلب : 18138

جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو، با مشارکت وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، شرکت‌های مادر تخصصی صنعت آب و برق و شرکت‌های تابعه، همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه آب، برق و انرژی به کار خود پایان داد .

جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو که با حضور وزیر نیرو در هفته سی و پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آغاز به‌کار کرد، رویدادی برای اشتراک‌گذاری دانش‌های نوین کسب شده در حوزه صنعت برق و انرژی، روش‌ها و مفاهیم نوآورانه به دست آمده توسط پژوهشگران و نهادهای مرتبط و توسعه فناوری‌های حوزه‌های آب و برق محسوب می شد.
این جشنواره سعی داشت در راستای اهداف و ماموریت‌های صنعت آب و برق در زیست بوم نوآوری این صنعت، همچنین مشارکت و همکاری صنایع و دانشگاه‌ها، چالش‌های پیش‌روی صنعت و تجارب پژوهشی در این زمینه را ارائه کند.
این جشنواره به دلیل محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا در بستر مجازی برگزار شد و از اهداف مهم برگزاری این رویداد می‌توان به ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح وزارت نیرو، شناسایی و عرضه عملکردهای پژوهشی و فناوری حوزه‌های آب و برق، تشویق و تقدیر از پژوهشگران، فناوران، موسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی برتر، ایجاد فضای تعاملی میان پژوهشگران و فناوران، بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و طرح‌های فناورانه و تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، روندها و آینده آن در کشور اشاره کرد.
رویدادهای جانبی متعددی در این جشنواره از جمله برپایی غرفه‌های مجازی، انتقال تجربیات عملیاتی در به‌کارگیری دستاوردهای پژوهشی به‌صورت معرفی و برگزاری نشست، کریدور پژوهش و فناوری، چالش‌های بهره‌برداری صنعت آب و برق، تور مجازی آزمایشگاه‌های مرجع و همچنین در طول جشنواره پژوهش و فناوری ۶۶ کارگاه و ۲۰ نشست تخصصی به صورت مجازی برگزار شد.
این گزارش می افزاید، جشنواره حاضر اولین تجربه در برگزاری یک جشنواره مجازی است و تلاش متولیان رویداد بر برگزاری با کیفیت جشنواره و ایجاد محیطی مناسب در فضای مجازی میان پژوهشگران و فناوران است.
در مراسم آغاز به‌کار این جشنواره که سه‌شنبه برگزار شد، پروژه‌های برتر و شرکت‌های پژوهشی با حضور وزیر نیرو به شرح ذیل معرفی و از آنها تقدیر شد.
– مجید صنایع پسند، محقق پروژه “تدوین روش شناسی، اندازه گیری خطا و کالیبراسیون ترانسفورماتورهای ولتاژ خازنی(CVT) در محل پست”
– سید فخرالدین طاهر زاده موسویان، محقق پروژه «طراحی و ساخت پمپ‌های لجن کش هیدرولیکی و بررسی عملکرد آنها درمقایسه با الکترو‌پمپ‌های مشابه»
– حسین اردلان، محقق پروژه «بررسی و تحقیق برای به‌دست آوردن دبی بهینه تخلیه از مجرای تعبیه شده در کف مخزن سد گتوند علیا»
– محسن منتظری، محقق پروژه «سیستم تحریک استاتیک ژنراتور سنکرون برای یک واحد برق‌آبی ۲۵ مگاواتی»
– مرتضی جلالی لیجانی، محقق پروژه «شناسایی هزینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش‏های عرضه و تقاضای سیستم انرژی کشور»
– حجت بنازاده، محقق پروژه «ساخت داخل آنالایزر پایش مداوم اکسیژن در دود مبتنی بر سنسور زیرکونیوم اکسید در بویلرهای نیروگاه حرارتی سهند بناب”
– محمدرضا رمضانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد
– بهمن داراب زاده، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان
– محمد علایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی
– حسین اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد
– کاوه کریمی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق کرمان

برای دانلود گزارش نهایی این جشنواره مهم پژوهشی کلیک کنید .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *