اخبار داغ

تقدیر وزیر نیرو از پروژه ها و شرکت های پژوهشی برتر صنعت آب و برق

جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو، با مشارکت وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، شرکت های مادر تخصصی صنعت آب و برق و شرکت های تابعه، همچنین شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه آب، برق و انرژی آغاز به کار خود پایان داد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو […]

اشتراک گذاری
18 دی 1399
115 بازدید
کد مطلب : 17899

جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو، با مشارکت وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، شرکت های مادر تخصصی صنعت آب و برق و شرکت های تابعه، همچنین شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه آب، برق و انرژی آغاز به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو که با حضور وزیر نیرو در هفته سی و پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آغازشده بود رویدادی برای اشتراک گذاری دانش های نوین کسب شده در حوزه صنعت برق و انرژی، روش ها و مفاهیم نوآورانه به دست آمده توسط پژوهشگران و نهادهای مرتبط و توسعه فناوری های حوزه های آب و برق محسوب می شد .

این جشنواره سعی داشت در راستای اهداف و ماموریت های صنعت آب و برق در زیست بوم نوآوری این صنعت، همچنین مشارکت و همکاری صنایع و دانشگاه ها، چالش های پیش روی صنعت و تجارب پژوهشی در این زمینه را ارائه کند.
این جشنواره به دلیل محدودیت های شیوع ویروس کرونا در بستر مجازی برگزار شد و از اهداف مهم برگزاری این رویداد می توان به ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح وزارت نیرو، شناسایی و عرضه عملکردهای پژوهشی و فناوری حوزه های آب و برق، تشویق و تقدیر از پژوهشگران، فناوران، موسسات پژوهشی و دستگاه های اجرایی برتر، ایجاد فضای تعاملی میان پژوهشگران و فناوران، بسترسازی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی و طرح های فناورانه و تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، روندها و آینده آن در کشور اشاره کرد.
رویدادهای جانبی متعددی در این جشنواره از جمله برپایی غرفه های مجازی، انتقال تجربیات عملیاتی در به کارگیری دستاوردهای پژوهشی به صورت معرفی و برگزاری نشست، کریدور پژوهش و فناوری، چالش های بهره برداری صنعت آب و برق، تور مجازی آزمایشگاه های مرجع و همچنین در طول جشنواره پژوهش و فناوری ۶۶ کارگاه و ۲۰ نشست تخصصی به صورت مجازی برگزار شد.
این گزارش می افزاید، جشنواره حاضر اولین تجربه در برگزاری یک جشنواره مجازی است و تلاش متولیان رویداد بر برگزاری با کیفیت جشنواره و ایجاد محیطی مناسب در فضای مجازی میان پژوهشگران و فناوران است.
همچنین در مراسم آغاز به کار این جشنواره که امروز سه شنبه برگزار شد، پروژه های برتر و شرکت های پژوهشی با حضور وزیر نیرو به شرح ذیل معرفی و از آنها تقدیر شد.
_ مجید صنایع پسند، محقق پروژه “تدوین روش شناسی، اندازه گیری خطا و کالیبراسیون ترانسفورماتورهای ولتاژ خازنی(CVT) در محل پست”
_ سید فخرالدین طاهرزاده موسویان، محقق پروژه «طراحی و ساخت پمپ های لجن کش هیدرولیکی و بررسی عملکرد آنها درمقایسه با الکترو پمپ های مشابه»
_ حسین اردلان، محقق پروژه «بررسی و تحقیق برای به دست آوردن دبی بهینه تخلیه از مجرای تعبیه شده در کف مخزن سد گتوند علیا»
_ محسن منتظری، محقق پروژه «سیستم تحریک استاتیک ژنراتور سنکرون برای یک واحد برق آبی ۲۵ مگاواتی»
_ مرتضی جلالی لیجانی، محقق پروژه «شناسایی هزینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در بخش‏های عرضه و تقاضای سیستم انرژی کشور»
_ حجت بنازاده، محقق پروژه «ساخت داخل آنالایزر پایش مداوم اکسیژن در دود مبتنی بر سنسور زیرکونیوم اکسید در بویلرهای نیروگاه حرارتی سهند بناب»
_ محمدرضا رمضانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد
_ بهمن داراب زاده، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان
_ محمد علایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی
_ حسین اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد
_ کاوه کریمی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *