اخبار داغ

بزرگراه سفرهای فضایی در منظومه شمسی کشف شد+عکس

به تازگی خبر کشف شبکه‌ای از ابر اتوبان های کیهانی در منظومه شمسی ما منتشر شده و دانشمندان می‌گویند که جابه‌جایی از طریق این شبکه، سفرهای فضایی را دگرگون می‌کند. رفتن به ماموریت‌های دوردست فضایی، آنچنان که پیشتر فکر می‌کردیم، از ما دور نیست. دانشمندان با محاسبه چگونگی قرار گرفتن میلیون مسیر در منظومه شمسی، […]

اشتراک گذاری
02 دی 1399
44 بازدید
کد مطلب : 15857

به تازگی خبر کشف شبکه‌ای از ابر اتوبان های کیهانی در منظومه شمسی ما منتشر شده و دانشمندان می‌گویند که جابه‌جایی از طریق این شبکه، سفرهای فضایی را دگرگون می‌کند.

رفتن به ماموریت‌های دوردست فضایی، آنچنان که پیشتر فکر می‌کردیم، از ما دور نیست. دانشمندان با محاسبه چگونگی قرار گرفتن میلیون مسیر در منظومه شمسی، این مسیر سریع را پیدا کردند.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از انگجت، محققان در این راه، یک ابر بزرگراه در منظومه شمسی کشف کردند که دارای شبکه‌ای از راه‌هاست که به کاوشگران و فضاپیماها اجازه می‌دهد تا با سرعت بیشتری به دور دستها سفر کنند. به عنوان مثال شهاب سنگ‌های نزدیک به سیاره مشتری از این راه می‌توانند در کمتر از  ۱۰ سال به سیاره نپتون و در کمتر از ۱۰۰ سال به حدود سه برابر از فاصله نپتون برسند. حداقل در تئوری فضاپیماها می‌توانند این زمان را در مدت کوتاه‌تری طی کنند.

ابر بزرگراه منظومه شمسی می‌تواند، باعث افزایش سرعت سفرهای فضایی شود

اگرچه بشریت به این زودی‌ها قادر به بازدید از دورترین نقاط خارج از منظومه شمسی نیست، اما این کشف می‌تواند به انسان‌ها درجهت این سفر و کم کردن طول زمان سفر کمک کند، تا نهایتا این رویایی قدیمی و بازدید از مناطق دور دست کیهانی تحقق بخشد.

این کشف می‌تواند به طور قابل توجهی زمان لازم برای رسیدن به قسمت‌هایی بیرون از منظومه شمسی را کاهش دهد. همچنین این کشف می‌تواند در کاهش مصرف انرژی، سفر بهینه‌تری را فراهم آورد. علاوه بر این یافته‌های جدید به مطالعه اجسام نزدیک به کره زمین که ممکن است در آینده این سیاره را تهدید کند، کمک بسیاری کرده است.

منظومهٔ شمسی در ابر میان‌ستاره‌ای محلی، حباب محلی، بازوی شکارچی، کهکشان راه شیری واقع شده‌است. ستاره‌شناسان دریافته‌اند که کهکشان راه شیری در واقع دیسک کهکشان ماست و یک سحابی گسترده یا مجموعه‌ای از ستارگان نیست؛ کهکشان راه شیری یک کهکشان مارپیچی میله‌ای است که قطر آن حدود ۱۰۰٬۰۰۰ سال نوری است و پنداشته می‌شود که ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ستاره داشته‌باشد.

منظومهٔ شمسی حدود ۲۵٬۰۰۰ سال نوری از مرکز و کنارهٔ کهکشان فاصله دارد. دانشمندان به تازگی به این نتیجه رسیده‌اند که کهکشان راه شیری احتمالاً دارای دو بازوی مارپیچی بزرگ –بازوی برساووش و بازوی سپر-قنطورس– و چندین بازوی کوچک‌تر است. منظومهٔ شمسی میان دو بازوی بزرگ در بازویی به نام بازوی شکارچی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *