اخبار داغ

مخترع کهگیلویه و بویراحمدی خودروی سبک طراحی کرد/ فروتنی؛ حمایت شویم می توانیم به صنعت خودرو کمک کنیم

ابوالفضل فروتنی جوان ۲۰ ساله اهل استان کهگیلویه و بویراحمد خودروی سبکی طراحی و ساخته که در زمینه کشاورزی کاربرد دارد به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از کهگیلویه و بویراحمد به عینه می توان گفت کهگیلویه و بویراحمد سرشار از جوانان نخبه و با استعدادی است که اگر کوچکترین […]

اشتراک گذاری
01 دی 1399
103 بازدید
کد مطلب : 15706

ابوالفضل فروتنی جوان ۲۰ ساله اهل استان کهگیلویه و بویراحمد خودروی سبکی طراحی و ساخته که در زمینه کشاورزی کاربرد دارد

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از کهگیلویه و بویراحمد به عینه می توان گفت کهگیلویه و بویراحمد سرشار از جوانان نخبه و با استعدادی است که اگر کوچکترین امکانات در اختیار آنها گذاشته شود به بهترین نحو و شکل ممکن از این استعداد ناب استفاده می کنند.

یکی از این جوانان با استعداد ابوالفضل فروتنی است جوان ۲۰ ساله اهل شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد است. ابوالفضل که ۲۰ سال سن دارد و در رشته کامپیوتر درس خوانده توانسته خودروی سبکی طراحی و بسازد که قابلیت‌های مختلفی از جمله در مرکز تفریحی، حمل و بار کشاورزی دارد و به دلیل مصرف پایین سوخت، هزینه زیادی ندارد.

ابوالفضل با بیان اینکه موتور داخلی خودرو از نوع موتور ۱۵۰ سی سی موتورسیکلت است افزود: این موتور دارای گیربکس و گاز، ترمز، کلاچ، و ۵ دنده است و تنها تفاوت آن با خودرو نوع موتور آن است.

این مخترع جوان ادامه داد: این خودرو در ۱۰۰ کیلومتر ۳ لیتر سوخت بنزین می سوزاند، همچنین تحمل ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم بار را داشته و می تواند به قابلیت آفرود ارتقاء پیدا کند.

ابوالفضل برای جوانان هم توصیه ای دارد و اینکه به همه جوانان توصیه می کنم در کنار مسائل آموزشی، بازار کار و یادگیری اصول فنی را در برنامه خود داشته باشند، ضمن اینکه امیدوارم و انتظار دارم مسئولان من و امثال من در استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد حمایت قرار دهند تا در تولید وسایل بهتر گام برداریم و کمکی برای صنعت خودروسازی باشیم.

وی با بیان اینکه اگر حمایت شویم می‌توانیم پیست کارتینگ در استان راه اندازی کنیم، افزود: هفته یکبار با این خودرو استفاده‌های تفریحی و استفاده جهت تهیه وسایل از بازار را انجام می‌دهم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *