اخبار داغ

حضور ۳۵۱ با ۹۰۰۰ محصول فناورانه در نمایشگاه ایران ساخت

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ایران ساخت و بیست و یکمین نمایشگاه استعدادهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار از امروز (پنجشنبه ۲۷ آذرماه) آغاز به کار کرد و تا ۳۰ آذر ماه ادامه خواهد داشت. نحوه برگزاری این نمایشگاه به صورت مجازی بوده و خریداران […]

اشتراک گذاری
28 آذر 1399
46 بازدید
کد مطلب : 15167

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ایران ساخت و بیست و یکمین نمایشگاه استعدادهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار از امروز (پنجشنبه ۲۷ آذرماه) آغاز به کار کرد و تا ۳۰ آذر ماه ادامه خواهد داشت. نحوه برگزاری این نمایشگاه به صورت مجازی بوده و خریداران تا یکسال می‌توانند به خرید محصولات عرضه شده در آن بپردازند.

پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری در باره جزئیات برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: نمایشگاه ایران ساخت به‌دنبال اهرم قرار دادن بودجه‌های دولتی برای تجهیز دانشگاه‌ها با استفاده از کالاهای ساخت داخل بوده‌است.

وی افزود: این نمایشگاه در سال گذشته نزدیک به ۸۳۰ میلیارد تومان فروش تجهیزات داشته است که ۳۵ درصد آن از محل یارانه در نظرگرفته شده پرداخت شده است. با این رویکر به دنبال تجهیز کامل آزمایشگاه‌ها با محصولات داخلی هستیم. در سفرهای استانی که انجام شده ملاحظه کردیم تا حدود بسیار زیادی این مهم محقق شده‌است. حالا هم هنرستان‌ها و مدارس را برای تجهیز در نظر گرفته‌ایم.

صاحلی خاظر نشان کرد: هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ایران ساخت در سال رونق تولید برگزار شد و در همین سال فروش تجهیزات در نمایشگاه ۲۶۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. در همان شرایط تحریمی محصولاتی تولید کردیم که امکان واردات آن را نداشتیم.

وی درباره نمایشگاه دوره هشتم توضیح داد: در این دوره از نمایشگاه ۳۷۲ شرکت با ۹۳۰۰ محصول مورد تأیید فنی قرار گرفتند و در نهایت ۳۵۱ شرکت با ۹۰۰۰ محصول در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

صالحی گفت: برای خرید این محصولات به دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز علمی وابسته به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، مراکز و موسسات وابسته به وزارتخانه های علوم و بهداشت، مدارس و پژوهش سراهای آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی، سازمان فنی و حرفه‌ای، اعضای شبکه آزمایشگاهی و جهاد کشاوزی یارانه اعطا می‌شود. همچنین پرداخت بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس سطح بندی محصولات از جمله این حمایت ها است به گونه ای که سطح اول محصولات دانش بنیان ۴۰ و ۵۰ درصد، سطح دوم ۲۵ درصد و سطح سوم ۱۰ درصد از حمایت این معاونت برخوردار می شوند.

وی افزود: بخش خصوصی برای خرید محصولات می‌توانن تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰ دریافت کنند.

در ادمه برنامه غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: در ۱۰ سال گذشته هنگام بازدید از دانشگاه‌ها به ندرت یک وسیله آزمایشگاهی داخلی پیدا می‌کردیم، اما الان به زحمت می‌توان وسیله‌ای پیدا کرد که ساخت داخل نباشد.

وی ادامه داد: تسهیلات و کارهای معاونت علمی برای خرید محصولات داخلی رونق زیادی به این حوزه بخشیده است و برای این شرکتهای تولیدی هیچ چیز مهمتر از داشتن بازار فروش نیست. در این دوره از نمایشگاه، دستاوردهای ۴۶ دانشگاه، ۳۳ پارک علم و فناوری، ۲۲ پژوهشگاه، ۸ مرکز رشد و پنج موسسه تحقیقاتی وابسته به دستگاه های اجرایی حضور دارند.

رحیمی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه ۱۳۸۷ فناوری توسط دانشگاه‌ها، ۲۷۲ فناوری توسظ پژوهشگاه‌ها، ۶۶۴ فناوری توسط پارک‌های علم و فناوری و ۱۴۹ فناوری توسط شرکتهای خصوصی عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *