اخبار داغ

فولاد خوزستان ۵ هفته و تنها ۵ گل زده /هراس مهاجمان فولاد از گل زدن

تیم فوتبال فولاد خوزستان در حالی شنبه ۲۲ آذر میزبان سایپاست، که در پنج دیدار گذشته خود، تنها پنج گل به ثمر رسانده است. آمار ناامید‌کننده‌ای که این تیم را در ادامه راه با مشکل مواجه می‌کند. فولاد خوزستان در رقابتهای فصل گذشته در حالی که تا هفته‌ی آخر لیگ برتر، حضورش در مسابقات آسیایی […]

اشتراک گذاری
22 آذر 1399
50 بازدید
کد مطلب : 14086

تیم فوتبال فولاد خوزستان در حالی شنبه ۲۲ آذر میزبان سایپاست، که در پنج دیدار گذشته خود، تنها پنج گل به ثمر رسانده است. آمار ناامید‌کننده‌ای که این تیم را در ادامه راه با مشکل مواجه می‌کند. فولاد خوزستان در رقابتهای فصل گذشته در حالی که تا هفته‌ی آخر لیگ برتر، حضورش در مسابقات آسیایی مشخص نبود، توانست با کسب ۵۱ امتیاز، بالاتر دیگر تیم‌های شهرستانی و تنها دو امتیاز اختلاف نسبت‌ به‌ استقلال تهران در رده‌ی سوم لیگ نوزدهم جای گیرد.

فولادی ها برای کسب این جایگاه ۲۸ گل به ثمر رساندند، یعنی متوسط یک گل در هر دیدار. آماری که اگر بخواهیم با تیم یک رده بالاتر یعنی استقلال تهران مقایسه کنیم، نصف است. مهاجمان استقلال توانستند با ۵۵ گل زده،‌ بهترین خط حمله لیگ برتر فصل قبل را از آن خود کنند. در میان تیم‌های بعد فولاد خوزستان هم می‌توان به دو تیم تراکتورسازی و سپاهان اصفهان اشاره کرد،‌ جایی که به ترتیب ۳۱ و ۳۹ گل زده، در جدول رقابت‌ها به ثبت رسیده است.

لیگ برتر فوتبال ایران،‌ از لحاظ گلزنی یکی از فقیرترین لیگ‌ها به شمار می‌آید. در لیگ برتر فصل جاری اگر مسابقات به تساوی بدون گل یا با یک گل برای دو تیم خاتمه پیدا کرده است و بیشتر پیروزیها با یک به دست آمده است.

شرایط فقر گل برای فولاد خوزستان مشهودتر است. مهاجمان این تیم در فصل گذشت متوسط یک گل در هر دیدار به ثمر رساندند و با گذشت ۵ دیدار از رقابتهای لیگ بیستم، تنها ۵ گل به وارد دروازه حریفان کرده‌اند. از تعداد، دو گل از روی نقطه پنالتی به دست آمده است. آماری که اصلا قابل قبول نیست. هرچند با توجه‌ به شیوع ویروس کرونا و منع حضور مستقیم تماشاگری در ورزشگاه حاضر نسیت، اما نتایج دیدارهای این تیم، بیننده تلویزیونی را کلافه کرده و ممکن است با ادامه پیدا کردن شرایط، دیگر پیگیری نتایج برای هواداران خانگی هم لذتی نداشته باشد.

فولاد در گل نخوردن، قابل قبول ظاهر شده است، و تنها چهار گل از خط دروازه این تیم عبور کرده است، که اتفاقا دو گل، از روی نقطه پنالتی بود. اگر مهاجمان این تیم یعنی شیمبا و ساسان انصاری و محمد‌رضا عباسی که بی‌تجربه هم نیستید، مدافعان تیمشان را الگو قرار دهند، می‌توان امیدوار بود که در هفته‌های آتی،‌ موتور گلزنی تیم فولاد روشن شود و شاهد، پیروزی‌های با اختلاف چند گل این تیم باشیم.

جواد نکونام،‌ دومین فصل حضورش را بر روی نیمکت فولاد خوزستان تجربه می‌کند. از طرفی این تیم در فصل جدید، کمترین تغییرات را شاهد بود. اگر مربی جوان فولاد می‌خواهد، به مانند فصل گذشته، درخشان ظاهر شود و در رقابت‌های آسیایی به یک تیم مدعی تبدیل شود، می‌بایست، همانگونه که در خط دفاع و هافبک‌ بازیکنان تاثیرگذار قرار داده است،‌ در خط حمله نیز از بازیکنانی استفاده کنند، که برایشان گلزنی به مانند یک وظیفه اصلی تعریف شود.

بدون شک،‌ استمرار چنین‌ وضعیتی که کادر فنی،‌ بیشتر به گل نخوردن اصرار دارد، باعث فاصله گرفتن از صدر جدول و فرسایشی شدن مسابقات برای فولاد خوزستان می‌شود. برای پرهیز از قرار گرفتن در چنین شرایطی، بهتر است در همین هفته‌های ابتدایی، دست به کار شد. در این بین نباید رقابت‌های آسیایی را از یاد برد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *