اخبار داغ

خطوط لوله نفت و فرآورده کشور در شرایط ایمن قرار دارد

معاون عملیاتی مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: با وجود بارندگی‌های اخیر، با تلاش همکاران مناطق و با توجه به پیش‌بینی‌ها و تمهیدات انجام‌شده، همه خطوط لوله نفت و فرآورده کشور در شرایط ایمن قرار دارد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت […]

اشتراک گذاری
17 آذر 1399
56 بازدید
کد مطلب : 13472

معاون عملیاتی مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: با وجود بارندگی‌های اخیر، با تلاش همکاران مناطق و با توجه به پیش‌بینی‌ها و تمهیدات انجام‌شده، همه خطوط لوله نفت و فرآورده کشور در شرایط ایمن قرار دارد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، علی احمدی‌پور در این باره گفت:‌ به‌طور معمولا هر ساله از ابتدای پاییز و بهار و احتمال بارش‌های زیاد، مناطق دوازده‌گانه به‌ویژه مناطقی که تحت تأثیر سیلاب‌های فصلی قرار دارند، در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و تدابیر لازم برای ایمن‌سازی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از خطوط لوله کشور در بستر رودخانه‌ها یا در مسیر سیلاب‌ها و آب‌های روان قرار دارد، افزود: خطوط لوله توسط همکاران بهره‌بردار به‌طور مرتب کنترل می‌شود تا خطوطی که دبی و شدت جریان رودخانه در آنها بالاست، دچار آب‌بردگی و شکستگی و… نشود.

معاون عملیاتی مدیر خطوط لوله تأکید کرد: امسال با توجه به هشدارهای هواشناسی مسیرهایی که احتمال می‌رفت در اثر بارندگی دچار فرسایش خاک و شکستگی لوله شود، با عملیات احداث سد یا آب‌نما ایمن‌سازی شدند و خطوطی که فعال بودن آنها ضرورت نداشت، متوقف شدند تا اوضاع به‌طور کامل مهار شود.

احمدی‌پور با اشاره به سیلاب پارسال افزود: همه خطوطی که سال گذشته آسیب دیده بودند، دوباره با انجام اصلاحاتی ایمن‌سازی شدند تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.

به گفته وی، همچنین ماشین‌آلات، تجهیزات و واحدهای تعمیراتی به‌طور کامل آماده‌باش هستند تا در صورت وقوع حادثه‌ای به‌سرعت به محل اعزام شوند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *