اخبار داغ

مکافات پس از باران ، حاصل جدال بی نتیجه شهرداری و آبفا

مکافات پس از باران، حاصل جدال بی‌نتیجه شهرداری و آبفا از اوسط هفته‌ی پیش، مدام هشدار بارندگی شدید از سوی سازمان هواشناسی اعلام می‌شد. با وجود شبکه‌های اجتماعی، کمتر کسی می‌تواند ادعا کند، بی‌خبر مانده است. مدیریت بحران، هلال‌احمر، شهرداری و آبفا سازمان‌هایی هستند که مستقیما درگیر ماجرا هستند. اما دریغ که به مانند همیشه […]

اشتراک گذاری
09 آذر 1399
132 بازدید
کد مطلب : 11781

مکافات پس از باران، حاصل جدال بی‌نتیجه شهرداری و آبفا

از اوسط هفته‌ی پیش، مدام هشدار بارندگی شدید از سوی سازمان هواشناسی اعلام می‌شد. با وجود شبکه‌های اجتماعی، کمتر کسی می‌تواند ادعا کند، بی‌خبر مانده است. مدیریت بحران، هلال‌احمر، شهرداری و آبفا سازمان‌هایی هستند که مستقیما درگیر ماجرا هستند.

اما دریغ که به مانند همیشه غافلگیر شدند، آری همه‌ی سازمان‌ها غافلگیر شد.

آن هم برای دومین بار در کمتر از ۱۵ روز. قصه‌ی پُر غصه‌ی آبگرفتگی معابر و در راه ماندن خودروهای عبوری. اینار داستان غم‌انگیز‌تر شد. آب به خانه‌های مردم وارد شد و هرچه دار و ندارشان بود را به زیر برد. گلایه‌های مادری میانسال از وضع موجود در بندرامام(ره) شهر پتروشیمی باورپذیر نبود. دلم وقتی بیشتر به درد آمد که خانه از بلوک ساخته شده بود.
وضع در خیابان‌ها به حالت فاجعه درآمده بود، باور کنید دیگر قایق هم جوابگو نبود. پراید تا بالای سقف در زیر گذر جا خشک کرده بود و هرچه زور می‌زدند، یک قدم جابجا نمی‌شد. کمی آن‌طرف‌تر، پژو تاکسی مرد میانسال به جای مسافر، آب و گل را همراه خود داشت،‌دربست به مسیری نامشخص و برای زمانی طولانی.

خوزستان با چند ساعت بارندگی به زیر آب رفت. مکافات پس از باران،‌ حاصل جدال بی‌نتیجه شهرداری و آبفا که بازنده‌ای جزء مردم نداشته است. سالهاست، این دو سازمان عریض و طویل با دهها ساختمان در جای جای هر شهر، آبگرفتگی معابر را به گردن هم می‌اندازند. شهرداری زیرساخت را مقصر آبگرفتگی می‌داند و آبفا وضعیت نابسامان معابر؟؟!
مقصر هر کدام که باشند،‌شهر و استان با هر باران به زیر آب می‌رود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *