اخبار داغ

تا چه مسافتی را می‌توانید ببینید؟

کهکشان آندرومدا با فاصلۀ ۲.۵ میلیون سال نوری دورترین چیزی است که به راحتی با چشم غیرمسلح دیده می‌شود. بیشتر ساکنین آشکار آسمان شب – ستارگان، خوشه‌ها و سحابی‌ها – معمولاً در فاصلۀ چند صد سال نوری تا چند هزار سال نوری درون کهکشان راه شیری قرار گرفته‌اند. با توجه به فاصلۀ کهکشان آندرومدا، نور […]

اشتراک گذاری
09 آذر 1399
40 بازدید
کد مطلب : 11673

کهکشان آندرومدا با فاصلۀ ۲.۵ میلیون سال نوری دورترین چیزی است که به راحتی با چشم غیرمسلح دیده می‌شود. بیشتر ساکنین آشکار آسمان شب – ستارگان، خوشه‌ها و سحابی‌ها – معمولاً در فاصلۀ چند صد سال نوری تا چند هزار سال نوری درون کهکشان راه شیری قرار گرفته‌اند. با توجه به فاصلۀ کهکشان آندرومدا، نور از آن احتمالاً قدیمی‌ترین نوری است که می‌توانید با چشم غیرمسلح ببینید، زیرا نور این کهکشان ۲.۵ میلیون سال در سفر بوده تا به چشمان ما برسد. کهکشان آندرومدا که با نام M31 نیز شناخته می‌شود در مرکز این تصویر برجسته و بزرگنمایی شده قرار دارد. این عکس از تپه‌های شنی باهیا، پاتاگونیا، در جنوب آرژانتین گرفته شده است.

این عکس ترکیبی زیبا از ۴۵ تصویر پس زمینه با یک تصویر پیش زمینه ساخته شده است – البته همه با یک دوربین و از یک مکان در طی ۹۰ دقیقه ثبت شده‌اند. کهکشان اقماری M110 که به دور آندرومدا می‌چرخد، در پایین -سمت چپ دیده می‌شود. دیدن این کهکشان همسایه به اندازۀ دیدن کهکشان راه شیری با چشمان خودتان جالب است. نوردهی‌های طولانی دوربین می‌توانند بسیاری از جزیٔیات ضعیف و نفس گیر را ثبت کنند. داده‌های اخیر نشان می‌دهد در طی چند میلیارد سال آینده، کهکشان راه شیری با کهکشان آندرومدابرخورد خواهد کرد و این دو کهکشان با هم ادغام خواهند شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *