اخبار داغ

پل تاریخی قشلاق

پل قشلاق یکی از جاذبه های گردشگری سنندج در ۳ کیلومتری شرق این شهر و بر روی رودخانه قشلاق قرار دارد که تماماً از آجر ساخته شده است. این پل دارای دو دهانه بزرگ و چهار چشمه کوچک میباشد. قدمت این پل به دوره صفویه برمیگردد. شاه صفی ششمین پادشاه دودمان صفوی در سال ۱۰۴۶ […]

اشتراک گذاری
08 آذر 1399
122 بازدید
کد مطلب : 11415

پل قشلاق یکی از جاذبه های گردشگری سنندج در ۳ کیلومتری شرق این شهر و بر روی رودخانه قشلاق قرار دارد که تماماً از آجر ساخته شده است. این پل دارای دو دهانه بزرگ و چهار چشمه کوچک میباشد.

قدمت این پل به دوره صفویه برمیگردد. شاه صفی ششمین پادشاه دودمان صفوی در سال ۱۰۴۶ قمری ، سفارش ساخت این پل را به « سلیمان خان اردلان » داده بود.پل قشلاق چندین بار در دوران قاجاریه مرمت شد. اولین بار توسط امان الله خان اردلان حاکم اردلان در دوره قاجار و همچنین توسط میرزا رضا وزیر کردستانی در سال ۱۲۶۸ قمری است.این پل حدود ۷۸ متر درازا و ۳ متر پهنا دارد و از نظر استحکام یکی از بهترین نمونه های پل سازی در دوره صفوی است.

نیوشا دقیقی ماسوله

پژوهشگر تاریخ ایران و کارشناس ارشد ایران شناسی

2 پاسخ به “پل تاریخی قشلاق”

  1. رویا گفت:

    ممنونم خانوم دقیقی ماسوله عزیز شما بسیار خبرهاتون جالب و جذاب هستش

    • دقیقی گفت:

      سلامت باشید، هدف من شناساندن جاذبه های گردشگری و تاریخ و فرهنگ ۲۵۰۰ ساله ی ایران هست، باعث خوشحالی و افتخار است که مطالب مورد استقبال شما و مخاطبان عزیز واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *