اخبار داغ

نقش زنان در پویایی جامعه

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،هر چه زنان در حکومت سهم بیشتری داشته باشند، جامعه برای حل مشکلات خود راه‌حل‌های بیشتری خواهد داشت. این غیر قابل انکار است که زبان با مردان تفاوت‌های زیادی دارند و این تفاوت‌ها در شیوه‌ی فکر کردن، انواع استعدادها و توانایی‌ها و شیوه‌ی برخورد با مشکلات و غیره می‌باشد. هر […]

اشتراک گذاری
04 اسفند 1398
143 بازدید
کد مطلب : 44784

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،هر چه زنان در حکومت سهم بیشتری داشته باشند، جامعه برای حل مشکلات خود راه‌حل‌های بیشتری خواهد داشت. این غیر قابل انکار است که زبان با مردان تفاوت‌های زیادی دارند و این تفاوت‌ها در شیوه‌ی فکر کردن، انواع استعدادها و توانایی‌ها و شیوه‌ی برخورد با مشکلات و غیره می‌باشد. هر چه زنان در حکومت سهم بیشتری داشته باشند، جامعه برای حل مشکلات خود راه‌حل‌های بیشتری خواهد داشت. این غیر قابل انکار است که زبان با مردان تفاوت‌های زیادی دارند و این تفاوت‌ها در شیوه‌ی فکر کردن، انواع استعدادها و توانایی‌ها و شیوه‌ی برخورد با مشکلات و غیره می‌باشد.

در واقع عدم مشارکت زنان در حکومت به معنی محروم کردن جامعه از استعدادها‌، توانایی‌ها، خلاقیت‌ها و نیروی نیمی از جامعه می‌باشد که می‌توانند در مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه به کار آیند. جوامع مردسالار رد واقع مشکلات جامعه را از یک دیدگاه در نظر قرار می‌دهند و راه‌حل‌های پیشنهادی هم همیشه یک طرفه است که ممکن است کارساز هم نباشند.

 در حالیکه مشکارکت زنان می‌تواند دیدگاه‌ها، استراتژی‌ها و راه‌حل‌های بسیاری را در زمان به جود آمدن مشکل پیش روی حکومت قرار دهد که یک حکومت مرد سالار از آن‌ها محروم است.

تحقیقات نشان داده است که زنان در رهبری کردن شیوه‌ی متفاوتی را به کار می‌گیرند. آن‌ها بیشتر تمایل به همکاری و انجام کارها به شکل گروهی را دارند، ویژگی‌های که در دنیایی امروز بسیار مؤثر هستند.

مردان به خاطر ویژگی‌های که دارند بیشتر تمایل به خشونت و یک روش سلطه‌گرایانه دارند که ممکن است در بحث‌های سیاسی راه‌حل‌های که ارائه می‌کنند بیشتر طرفدار روش‌های سرسختانه باشند که همیشه راه‌حل درست نیست.

زنان به دلیل خواص خاص خود بیشتر روش‌های صلح جویانه، مساوات طلبانه و مبتنی بر توافق طرفین را به کار می‌برند.

به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که حکومت‌ها با حضور زنان پویاتر، زنده‌ تر و کارآمدتر هستند. چرا که از تمام استعداد‌ها و نیروهای موجود در جامعه در حل مسائل حکومت‌داری استفاده می‌شود.

توجه کردن به این که مردان و زنان کیفیت‌های متفاوت و مهارت‌های متفاوتی را در زندگی اجتماعی به کار می‌گیرند بسیار حیاتی است. برای مدت‌های طولانی از زنان انتظار می‌رفت که مانند مردان فکر کنند و برای دستیابی به موفقیت مانند مردان عمل کنند.

 امروزه دربیشتر کشورهای پیشرفته به تفاوت‌های زنان به عنوان نقاط قوت دیده می‌شود نه نقاط ضعفی که باید برطرف شوند. باید زنان به زنان اجازه داده شود که خودشان باشند و مانند یک زن فکر کنند و عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *