اخبار داغ

تالاب میانگران

تالاب میانگران یکی از تالاب های مطرح کشور است که در شمال غربی استان خوزستان در شهر باستانی ایذه قرار دارد و با مساحتی متغیر اما در حدود ۲۴۰۰ هکتار در جنوب غربی کوهپایه زاگرس در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه واقع شده است. این تالاب به نام‌ های پرچستان (گورویی و اورک […]

اشتراک گذاری
11 اردیبهشت 1398
166 بازدید
کد مطلب : 38801

تالاب میانگران یکی از تالاب های مطرح کشور است که در شمال غربی استان خوزستان در شهر باستانی ایذه قرار دارد و با مساحتی متغیر اما در حدود ۲۴۰۰ هکتار در جنوب غربی کوهپایه زاگرس در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه واقع شده است. این تالاب به نام‌ های پرچستان (گورویی و اورک شالو)، شیخان، فاروم (قلعه گژدم) و منقار نیز نامیده می شود.در فصول پر آب سال به خصوص زمستان وسعت آن به بیش از سه هزار هکتار و در سال های کم باران وسعت آن به کمتر از دو هزار و ۵۰۰ هکتار نیز می رسد.تالاب میانگران در محدوده کوهستانی زاگرس قرار گرفته و ارتباط دهنده جنوب و شمال از نظر محدوده پرندگان مهاجر است. حالت میان گذر داشته، تنوع بالا و ظرفیت گردشگری بالایی دارد.

این جاذبه طبیعی علاوه بر آنکه تالاب محسوب می شود در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ به عنوان پناهگاه حیات وحش میانگران به تائید سازمان محیط زیست کشور رسید.

نیوشا دقیقی ماسوله

پژوهشگران تاریخ ایران و کارشناس ارشد ایرانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *