اخبار داغ

محصولات ارزان قیمت پگاه در سفره‌های اقشار کم‌درآمد

به گزارش تجهیز نیوز، محمدعلی کارگر مطلق، معاون تحقیق، توسعه و هماهنگی تولید شرکت صنایع شیر ایران در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران در خصوص تحقق شعار سال اظهارداشت: در شرکت قطعاً اعتقادی به شعار سال نگاه می‌کنیم بر همین اساس تلاشمان بر این است که با تعامل با بخش‌های مختلف صنعت و دولت علی‌رغم […]

اشتراک گذاری
29 تیر 1402
108 بازدید
کد مطلب : 155430

به گزارش تجهیز نیوز، محمدعلی کارگر مطلق، معاون تحقیق، توسعه و هماهنگی تولید شرکت صنایع شیر ایران در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران در خصوص تحقق شعار سال اظهارداشت: در شرکت قطعاً اعتقادی به شعار سال نگاه می‌کنیم بر همین اساس تلاشمان بر این است که با تعامل با بخش‌های مختلف صنعت و دولت علی‌رغم موانع بسیار، شعار سال را تحقق ببخشیم. در زمینۀ رشد تولید در همین چند ماه گذشته آمار ما در مجموعه پگاه رشد در تولید و فروش را نشان می‌دهد.

کارگر مطلق در خصوص تولید محصولات دانش‌بنیان اضافه کرد:  نکته مهم دیگری که دنبال می‌کنیم تولید محصولات دانش‌بنیان است. تولید محصولات دانش‌بنیان از سال گذشته به عنوان یک حرکت نوین در مجموعۀ پگاه آغاز شده شامل محصولاتی است که تا قبل از این وارد می‌شد مثل دی ۹۰  یکی از فرمول‌های لازم برای تولید شیرخشک نوزاد است یا دبلیو پی سی که هم برای برخی از بیماران هم برای ورزشکاران وارد می‌شود و ما در حال تولید آن هستیم یعنی به سمت تولید محصولات دانش‌بنیان رفته‌ایم. در ۵ ماه گذشته ۶ شرکت ما دانش‌بنیان شده‌اند یعنی توانسته‌اند با تولید محصولات، عنوان دانش‌بنیان را کسب کنند.

وی افزود: مجموعه پگاه به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که بیشترین سهم در بازار را دارد و بیشترین دریافت شیر را انجام می‌دهد و قدیمی‌ترین است توجه ویژه به دهک پایین دارد بیشترین تولید ۴ محصولی که از آن‌ها به عنوان محصولات حمایتی نام می‌بریم، قیمت حمایتی دارند این محصولات شامل شیر نایلونی، شیر بطری، پنیر۴۰۰گرمی و ماست دبّه‌ای کم‌چرب می‌شود. بیشترین تولید این محصولات را هم پگاه داشته است چون‌که در پی تحقق شعار سال هستیم.

معاون تحقیق، توسعه و هماهنگی تولید شرکت صنایع شیر ایران در خصوص قیمت محصولات توضیح داد: بیشترین چیزی که استفاده می‌کنیم شیر خام است که قیمتش با افزایش قیمت نهاده‌های دامی بالا رفته و در نتیجه روی قیمت تمام شده محصول تأثیر گذاشته است. چهار محصول حمایتی کمترین افزایش قیمت را داشته است چون در آن چهار محصول حاشیه بسیار پایینی داریم یا سربه‌سر هستیم. شاید تمایل شرکت‌‌های دیگر به تولید آن چهار محصول کمتر باشد اما مجموعه پگاه چون یک برند مردمی است بیشتر سمت مردم است.

وی همکاری دولت با شرکت را این‌گونه تبیین کرد: اگر همکاری از سمت دولت نباشد که نمی‌توانیم این اقدامات را انجام دهیم. قطعاً همکاری از سمت دولت وجود داشته است کسانی که ادّعا می‌کنند این همکاری نیست بیشتر موضوع نهاده‌ها را مدنظر قرار می‌دهند. البته انتظار ما خیلی بیشتر از این است. مشکلاتی وجود دارد که یکی از آن‌‌ها قیمت‌گذاری محصولات است. یک ماه از افزایش قیمت شیر خام گذشته بود ولی قیمت محصولات اضافه نشده بود در حال ضرر بودیم.این‌ها انتظاراتی است که ما از دولت داریم. وقتی ما به عنوان صنعت پشت مردم و دولت هستیم، توقع داریم دولت هم از ما پشتیبانی کند.

کارگر مطلق در خصوص حضور شرکت پگاه در بازارهای جدید بیان کرد: محصولات دانش‌بنیانی که اسم بردیم نیاز کشورهای هدف صادرات است ویا محصولات دیگری که پایه‌های تولید پنیر هستند. ما به ۱۷ کشور از جمله روسیه صادرات داریم. صادرات روسیه جایی است که ما از دولت انتظار حمایت داریم. روسیه بازار بسیار بزرگی دارد. رایزنی از سمت دولت می‌تواند کمک کند که از این بازار استفاده شود. درخواستی که ما از دولت داریم تسهیل صادرات، به خصوص صادرات محصولات لبنی به روسیه است. ما تولیدکننده‌ایم و روسیه مصرف بالایی دارد. ذائقه مردم روسیه را شناسایی کرده‌ایم و شاخص‌های آنان را هم داریم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *