اخبار داغ

ارتباط برد- برد بین بانک، مشتری و ارایه دهنده با فناوری

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از دکتر فرزاد رمضانی راد، جهانی شدن اقتصاد، سازمان ها را مجبورکرد تا با چالش های شدید در همه جنبه های کسب و کار خود مواجه شوند. تا با کارایی لازم برای رقابت در بازاری که به سرعت در حال تغییرات است با تکیه  برفناوری های اطلاعاتی نوین […]

اشتراک گذاری
05 شهریور 1401
193 بازدید
کد مطلب : 149177

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از دکتر فرزاد رمضانی راد، جهانی شدن اقتصاد، سازمان ها را مجبورکرد تا با چالش های شدید در همه جنبه های کسب و کار خود مواجه شوند. تا با کارایی لازم برای رقابت در بازاری که به سرعت در حال تغییرات است با تکیه  برفناوری های اطلاعاتی نوین به عنوان بخش ضروری در مدیریت سازمان، مدیریت زنجیره تامین و ارایه خدمات در بازارهای گسترده عمل کنند.  هماهنگونه که مستحضرید پیشرفت فناوری و افزایش تقاضا از سوی مشتریان و بهبود تجربه مشتری منجر به تحول دیجیتال در صنعت مالی و پرداخت شده است.

رمضانی راد افزود: BNPL (Buy Now pay later) الان بخر بعداً پرداخت کن، از خدمات جدید سامانه های ارائه خدمات مالی است. این خدمات حاصل همکاری فروشگاه های اینترنتی با سامانه های ارایه دهنده اعتبار مالی است و یکی از طرح های موفق بیشتر فروشگا های اینترنتی در جهان است و اکنون در ایران هم امکان این نوع خرید، به مجموع خدمات بسیاری از سامانه های خریدهای اعتباری اضافه شده است. همانطوری که از نام آن معلوم است ، نیازی به پرداخت وجه کالا در زمان خرید نیست و برای تسویه آن فرصت دارید . به عبارت دیگر روش جدید دسترسی به اعتبار ارزان قیمت برای مصرف کننده است و مکانیسم راحتی را بدنبال دارد.

دکتر رمضانی راد تصریح نمود: همچنین تفاوت اصلی BNPL  با خرید اعتباری و اقساطی در تعداد ، مبلغ اقسلط و سبد خرید است. در روش های مرسوم خرید اقساطی، کاربر پس از طی کردن مراحلی همچون ثبت نام و تعیین رتبه اعتباری، مبلغ مورد درخواست خود را دریافت و پس از مصرف اعتبار، طی دوره مشخص و بلندمدتی (از ۶ ماه تا چندین سال ) مبلغ دریافت شده را باز می گرداند، اما در روش  BNPL، کاربر در لحظه خرید و در کمترین زمان ( کمتر از ۱ دقیقه ) ، اعتبار مورد نظر خود را دریافت و طی مدت زمان کوتاه تری (۱ تا ۴ ماه )، آن را تسویه می کند.

ایشان در پایان افزودند: برخی از مزایای این طرح را می توان دسترسی به داده های مشتری ، امکان ارایه خدمات شخصی سازه شده و منافع مالی و نقدینگی نام برد. این فرصتی برای ایجاد مسیرهای جدید نوآوری و ارایه خدمات نوآورانه به مشتریان ، افزایش درآمد غیر مشاع صنایع مالی و بانکی را بدنبال خواهد داشت. لذا در تدوین و اجرای نقشه این راه ، سه جنبه تصمیم گیری حائز اهمیت است که به شرح ذیل عبارتند از:

۱.تصمیم گیری در خصوص مدل همکاری فیما بین بانک ها

۲.تصمیم گیری در خصوص ایجاد زیر ساخت ها ، تغییر فرایندها و نوع استفاده از داده های بانکی

۳. تصمیم گیری در خصوص قوانین و سیاست های پول و اعتبار

تفکر چابک و تحلیل و تحلیل کسب و کار (فرصت ها و تهدید ها ) مناسب جهت ارایه سرویس نوین برای مشتریان به یک ضرورت تبدیل شده است. در این راستا توانایی یک سازمان در تجدید، سازگاری، تغییر سریع و موفقیت آمیز به منظور دستیابی به مزیت رقابتی پایدار در محیط ضروری است.  بطور کلی آینده روشنی در انتظار BNPL است و یک محصول تحول آفرین می باشد.

به قلم دکتر فرزاد رمضانی راد

دکتری تخصصی مدیریت /  مشاور و مجری طرح ها و پروژه های  حوزه مدیریت سازمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *