اخبار داغ

تمامی استان خوزستان موزه دفاع مقدس است

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خاطرنشان کرد: تمامی استان خوزستان موزه دفاع مقدس است سردار «مرادحاجتی» گفت: تمام استان خوزستان یک موزه دفاع مقدس است و انتظار داریم دزفول و سایر شهرها برای تمام استان اعتبار و امتیازات لازم را در این زمینه که مهد […]

اشتراک گذاری
24 آذر 1400
108 بازدید
کد مطلب : 139425

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خاطرنشان کرد: تمامی استان خوزستان موزه دفاع مقدس است

سردار «مرادحاجتی» گفت: تمام استان خوزستان یک موزه دفاع مقدس است و انتظار داریم دزفول و سایر شهرها برای تمام استان اعتبار و امتیازات لازم را در این زمینه که مهد جهاد و ایثار بوده‌ایم، کسب کنند.

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان امروز در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس شهرستان دزفول اظهار داشت: مایه خوشحالی است که امروز در سرزمین خوبان، دزفول هستیم. دزفولی که شهدا و مقاومتش در ایران می‌درخشند. این شهر تفاوتی با دیگر شهرها ندارد اما مقاومتش زبانزد عام و خاص است.

وی افزود: دزفول را به دلیل وقایعی که در دوران دفاع مقدس درونش رخ داد و مقاومت مردمش در برابر موشک‌ها و عقبه آن نمی‌شود با شهرهای دیگر قیاس کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: اما دزفول و اندیمشک در حوزه دفاع مقدس در هم تنیده‌اند و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را از هم جدا کند.

سردار مرادحاجتی ادامه داد: بسیار نگران بچه‌های نیروی هوایی و هوانیروز هستیم چرا که هیچ اسم و یاد پررنگی از رشادت آن‌ها بر زبان‌ها نیست. در اوج جنگ تحمیلی، فرزندانی داشتیم که با فرمان امام خمینی (ره) به دفاع از قدس رفتند که ما به وجود چنین فرزندانی همچون شهید اثنی‌عشری مفتخریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان متذکر شد: این که مدیری پشت یک میز بنشیند و اسم مدیر را روی خود بگذارد نوعی خیانت است. به‌عنوان مثال باید دید در حوزه دفاع مقدس در شهرستان دزفول توسط مدیران چه اقداماتی انجام‌ شده چرا که ما مسئولیم و باید با چنگ و دندان مسئولیت خود را ادا کنیم.

وی افزود: تاریخ شفاهی دفاع مقدس باید در سه سطح نیروهای مسلح، دولتی‌ها و مردم ثبت شود. شاهدیم که دیگر شهرها با همکاری چند مؤسسه و با چاپ کتاب‌های متعددی از خاطرات دوران دفاع مقدس در حال تاخت و تاز هستند. اگر دزفول به‌ عنوان شهر مقاومت شناخته‌ شده باید با تمام قوا ثبت خاطرات، حوادث و وقایع در آن صورت گیرد تا ماندگار شود که فلان سردار و فلان تیپ در جنگ و در شهرستان دزفول چه کردند.

سردار مرادحاجتی با بیان این‌ که ۱۵ هزار عنوان کتاب دفاع مقدس در خوزستان ثبت‌ شده است، تصریح کرد: در سایر استان‌های کشور فقط یک موزه وجود دارد اما در خوزستان فعلا پنج موزه دفاع مقدس برای بازدید عموم مردم فعال است که در آینده نزدیک یک موزه دیگر نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد.

وی بیان داشت: تمام خوزستان یک موزه دفاع مقدس است و انتظار داریم دزفول و سایر شهرها برای تمام استان اعتبار و امتیازات لازم را در این زمینه که مهد جهاد و ایثار بوده‌ایم، کسب کنند.

کد خبر: ۱۴۰۰۷۱۰۰۹۲۴۰۰۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *