اخبار داغ

بازگشت ۷۳ زندانی به آغوش خانواده با اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، رئیس کل دادگستری خوزستان از بازگشت تعداد ۷۳ زندانی ندامتگاه های استان به آغوش گرم خانواده با اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری، خبر داد.حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی گفت: این اقدام در راستای تحقق سند تحول قضایی پیرامون کاهش جمعیت کیفری و با تلاش همکاران قضایی دادگستری خوزستان صورت […]

اشتراک گذاری
20 آبان 1400
116 بازدید
کد مطلب : 137029

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، رئیس کل دادگستری خوزستان از بازگشت تعداد ۷۳ زندانی ندامتگاه های استان به آغوش گرم خانواده با اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری، خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی گفت: این اقدام در راستای تحقق سند تحول قضایی پیرامون کاهش جمعیت کیفری و با تلاش همکاران قضایی دادگستری خوزستان صورت گرفت که طی آن زمینه آزادی ۷۳ نفر از زندانیان مشمول مرخصی پایان حبس موضوع ماده ۱۴ دستورالعمل ساماندهی زندانیان فراهم شد.
وی افزود: سالانه زندانیان بسیاری که شرایط لازم را داشته باشند، با اجرای طرح های مختلف از زندان‌های خوزستان آزاد می‌شوند.
رئیس کل دادگستری خوزستان خاطر نشان کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی به عنوان یکی از سیاست‌های کلی و راهبردی دستگاه قضایی در استان به صورت جدی پیگیری می‌شود. یکی دیگر از برنامه‌های دادگستری خوزستان نیز کاهش آمار زندانیان کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس است.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی در ادامه اظهار داشت: دغدغه بسیاری از قضات بر این است که محکومان مالی راهی زندان نشوند و ضروری است که همکاران قضایی با استفاده از ظرفیت‌های تاسیسات حقوقی و قضایی در مجازات جایگزین حبس نسبت به کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌های خوزستان به خصوص محکومین مالی تلاش مضاعفی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *