اخبار داغ

استاندار خوزستان از نقطه نظرات گروه های جهادی موثر در امر محرومیت زدایی استفاده کند

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، حمید رضا اکبری خاطرنشان کرد:گروه های جهادی همیشه آماده اند تا کم کاریهای مسولین را در حوزه های محرومیت زدایی جبران کنند. حمید رضا اکبری مدیر گروه جهادی شهید همت خوزستان در نشست شورای مرکزی این گروه با بیان اینکه گروه های جهادی باید کم کاری های مسولین را در […]

اشتراک گذاری
06 آبان 1400
102 بازدید
کد مطلب : 135897


به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، حمید رضا اکبری خاطرنشان کرد:گروه های جهادی همیشه آماده اند تا کم کاریهای مسولین را در حوزه های محرومیت زدایی جبران کنند.

حمید رضا اکبری مدیر گروه جهادی شهید همت خوزستان در نشست شورای مرکزی این گروه با بیان اینکه گروه های جهادی باید کم کاری های مسولین را در حوزه محرومیت زدایی با جدیت دنبال و مرتفع نمایند بیان داشت :آیت‌الله رئیسی در سفر خود به خوزستان بیان داشتند ؛ به آقای استاندار تاکید کردم تا در اولین فرصت جلسه‌ای مقدماتی را با حضور همه سازمان‌های دولتی و نهادها تشکیل دهند تا برنامه‌ها و طرح‌هایی که برای برون رفت منطقه از مشکلات موجود، وجود دارد را مورد بررسی قرار دهند و برای تصویب نهایی ارایه نمایند.وی همچنین اظهار داشتند: انشاءالله با حساسیتی که نماینده محترم مقام معظم رهبری نسبت به مسائل و مشکلات مردم دارند و خودشان مثل یک نیروی بسیجی جهادی در همه صحنه‌ها حضور دارد، بتوانیم در مدت زمان مشخصی گام‌هایی ماندگار برای رفع محرومیت از مناطق محروم خوزستان برداریم. حال ما انتظار داریم تا استاندار دولت مردمی خوزستان از نقطه نظرات و برنامه های محرومیت زدایی گروه های جهادی نیز مطلع و حمایت ویژه نماید اکبری در ادامه بیان داشت :
از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در خواست داریم تا اخیرا طرحی را که در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است را به تصویب نهایی برسانند که طبق آن، گروه جهادی، مجموعه‌ای منسجم از افراد داوطلب مردمی محسوب خواهد شد که برای کمک به رفع فقر و محرومیت در روستا‌ها و مناطق محروم تلاش خواهند کرد. وی در تشریح این طرح ادامه داد:این قانون ۳ تبصره دارد تبصرهدر تبصره اول آن گروه‌های جهادی از طریق بسیج سازندگی می‌توانند از کمک‌های مالی بلاعوض؛ امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی؛ نهاد‌های عمومی غیر دولتی و سایر دستگاه‌های کشور بهره‌مند گردند، همچنین این گرو‌ه‌ها از کلیه مزایا، تسهیلات و معافیت‌های در نظر گرفته شده برای تشکل‌ها و موسسات عمومی عام المنفعه مندرج در قوانین رسمی کشور برخوردار خواهند بود.
مدیر گروه جهادی شهید همت افزود: تبصره دوم، کلیه هزینه‌های درمان جهاد گران عضو گروه‌های جهادی دارای مجوز از سازمان بسیج سازندگی و حکم ماموریت معتبر در حوادث حین انجام وظیفه و ماموریت‌های محوله به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود. ودر تبصره سوم آن آمده است که جهاد گران موضوع این قانون در صورت بروز حادثه چنانچه حائز شرایط ایین نامه تعیین و احراز مصادیق عملی شهید و در حکم شهید و سایر مصادیق ایثار گری (مفقود الاثر، جانباز، ازاده، اسیر) مصوب ۱۳۹۳/۲/۲۴ نباشند در صورت فوت بعنوان شهید خدمت محسوب می‌گردند.
سید مرتضی صالحی هماهنگ کننده گروه جهادی شهید همت نیز در این نشست بیان داشت :
اکنون مردم زلزله زده اندیکا نیاز به کمک و علاوه بر آن نیاز مبرم به محرومیت زدایی دارند که باید در کنار بسیج سازندگی به کمک آنان بشتابیم وی همچنین اظهار کرد:در حال طراحی طرحی هستیم تا بتوانیم نوعی مسکن را با توجه به شرایط آب و هوایی عشایری باشد طراحی و به سازمان های ذیربط ارائه دهیم .وی در ادامه گفت:
ما در کنار دیگر سازمانها و بسیج سازندگی آماده ایم تاباارایه مشاوره های فنی مهندسی و فرهنگی و….. برای رفع محرومیت مناطق هدف گام های موثری برداریم .
در پایان حمید رضا اکبری بیان داشت: بزودی جهت ارائه خدمات مشاوره روانشناسی به برخی مناطق محروم و روستا ها اقدام خواهیم کرد و از
دستگاه ها می خواهیم تا ما را یاری نمایند . وی همچنین از بسیج جامعه پزشکی تشکر کرد که با این گروه همکاری نزدیکی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *