اخبار داغ

استفاده از دانش متخصصان تعلیم وتربیت در طراحی بناهای آموزشی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، صبح امروز محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نهمین همایش و نمایشگاه ملی «مدرسه ایرانی – معماری ایرانی» که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، گفت: این همایش بر معماری متمرکز است؛ معماری هنر و دانش طراحی فضاها و سازه های کالبدی و نمایانگر تمدن و فرهنگ یک جامعه […]

اشتراک گذاری
12 اسفند 1399
42 بازدید
کد مطلب : 31941

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، صبح امروز محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نهمین همایش و نمایشگاه ملی «مدرسه ایرانی – معماری ایرانی» که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، گفت: این همایش بر معماری متمرکز است؛ معماری هنر و دانش طراحی فضاها و سازه های کالبدی و نمایانگر تمدن و فرهنگ یک جامعه است. اگر طراحی سازگار با کارکردهای بنا نباشد، هیچ ترفند دیگری نمی تواند این کاستی را جبران کند.

وی ادامه داد: نقش طراحی تسهیل کننده تحقق اهداف و مأموریت هایی است که آن بنا برای آن ساخته شده است. در طراحی بناهای آموزشی تنها دانش مهندسی کافی نیست و به دانش تعلیم و تربیت هم نیاز هست و باید از دانش متخصصان این امر نیز کمک گرفته شود. چرا که مدرسه یک بنای معمولی نیست و بسیار مهم است و می توان گفت مدرسه بنایی است که کاملاً از بسیاری از بناها متمایز است. خاطرات مدرسه برای سال های بسیاری با ما همراه است و همین نشان می دهد ماندگارترین خاطرات ما به درسه بر می گردد و تجربه بسیاری ارتباطات اجتماعی و حضور در جامعه در مدرسه اتفاق می افتد.

حاجی میرزایی گفت: مدرسه پرتکرارترین بنای عمومی جامعه است. حتی در دورترین نقاط کشور پرچم مدرسه برپاست و مدرسه چتر خودش را در جغرافیای گسترده ایران پهن کرده است و از شاخص ترین بناهایی است که می تواند معرف معماری ایرانی و اسلامی باشد.

وی ادامه داد: مدرسه باید تسهیل کننده و بسترساز زمینه تربیت آگاهانه نسلی خلاق، مومن، پرنشاط، با باورهای قوی و پایدار باشد. این بنا فراهم کننده تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است. قرار است متناسب با ساحت های شش گانه تربیت، زیر سقف این مدرسه ساحت های گوناگون تربیتی شکل بگیرد و مدرسه باید تسهیل کننده این یادگیری باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه باید کانون محله بوده و امکان دسترسی آسان داشته و با نشاط و دوست داشتنی باشد گفت: بچه ها باید صبح با اشتیاق به مدرسه بیایند. مدرسه باید به تجهیزات و فناوری های مناسب مجهز باشد. مدرسه با سلامت جسمی و اجتماعی بچه ها ارتباط دارد. همچنین مدرسه باید به جنبه های روحی و روانشناختی دانش آموزان توجه کافی و وافی داشته باشد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در این همایش به دنبال گونه‌ای از مدرسه هستیم که تسهیل کننده اهداف تعلیم و تربیت باشد اظهار کرد: با احداث یک بنای سازگار با نظام تعلیم و تربیت، تسهیل کننده اهداف تعلیم و تربیت خواهیم بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *