اخبار داغ

کتاب «سیم و زر» در حوزه موسیقی منتشر شد

شیراز – کتاب « سیم و زر» نوشته «جهانبخش رستمی» مدرس و استاد ساز تنبور در شیراز منتشر شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، جهانبخش رستمی گفت: این کتاب به گونه ایست که یک هنرجو می‌تواند به تنهایی ساز تنبور را فراگیرد و همچنین اساتید در این زمینه برای آموزش از […]

اشتراک گذاری
20 بهمن 1399
135 بازدید
کد مطلب : 25661

شیراز – کتاب « سیم و زر» نوشته «جهانبخش رستمی» مدرس و استاد ساز تنبور در شیراز منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، جهانبخش رستمی گفت: این کتاب به گونه ایست که یک هنرجو می‌تواند به تنهایی ساز تنبور را فراگیرد و همچنین اساتید در این زمینه برای آموزش از آن استفاده کنند.

وی افزود: در حوزه ساز تنبور کتاب برای آموزش وجود نداشت و در تمام سال‌های تدریس از روی جزوه‌هایی که به فراخوان تهیه کرده بودم آموزش می‌دادم اما نیاز فضای موسیقی به ویژه موسیقی سنتی بیش از این بود.

رستمی اظهار داشت: بر این اساس اندوخته حاصل از تجربه بیش از ۲۰ سال تدریس را به رشته تحریر در آورده و با همکاری انتشارات سرانه چاپ و در اختیار علاقه مندان به موسیقی قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در سال ۹۱ کتاب دیگری به نام «ته رز یاری» را منتشر کرده است اضافه کرد: کتاب ته رز یاری برای آموزش ابتدایی به نوازنده کتاب بسیار کمک می‌کند که کتاب «سیم و زر» به نوعی ادامه دهنده کتاب ته رز یاری است که هنرجو را با مقام‌ها، قطعات و تصیف های مختلف آشنا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *