اخبار داغ

عملیات جدید ترکیه علیه جدایی طلبان مسلح کُرد

وزارت کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد، این کشور یک عملیات جدید با هدف مقابله با تحرکات جدایی طلبان کرد در مناطق جنوبی آن به اجرا در آورده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت کشور ترکیه تاکید کرد، بالغ بر ۱۶۰۰ پرسنل ژاندارمی، پلیس و گاردهای روستایی در ۹۶ […]

اشتراک گذاری
20 بهمن 1399
74 بازدید
کد مطلب : 25578

وزارت کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد، این کشور یک عملیات جدید با هدف مقابله با تحرکات جدایی طلبان کرد در مناطق جنوبی آن به اجرا در آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت کشور ترکیه تاکید کرد، بالغ بر ۱۶۰۰ پرسنل ژاندارمی، پلیس و گاردهای روستایی در ۹۶ تیم در راستای عملیات “ارن- ۸ آمانوسلار” بسیج شدند.

به گزارش اسپوتنیک، این عملیات استان‌های عثمانیه، هاتای و غازی آنتپ را که همگی هم مرز با شمال غرب سوریه هستند در بر می‌گیرد.

هدف از اجرای این عملیات پاکسازی منطقه از حضور پ.ک.ک و نابودی مخفیگاه‌های تروریست‌ها در کوهستان‌های منطقه عنوان شده است. این علاوه بر هفت عملیات ضد تروریستی دیگر جاری در استان‌های عمدتا کرد شرقی ترکیه است.

گفتنی است سلسله عملیات‌های ارن از مدتی پیش به منظور پاکسازی مناطق کوهستانی جنوب و شرق ترکیه از لوث گروه‌های تروریستی آغاز شده است. آنکارا حدود ۴۰ سال است که با گروه‌های کرد، به ویژه حزب چپ‌گرای کارگران کردستان (پ.ک.ک) درگیر جنگ بوده و آنها را متهم به دست زدن به کمپین‌های تروریستی که تا کنون جان ده‌ها هزار تن را گرفته، کرده است. حدود ۱۵ درصد از جمعیت ترکیه کرد هستند و آنکارا فورا با هر گونه بلندپروازی جدایی طلبانه آنها برخورد می‌کند.

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *