اخبار داغ

کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید تصویب شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: این کمیسیون دو اقدام مهم در راستای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مولد انجام داد و در این راستا ۵ درصد مالیات بر تولید را کاهش و اخذ مالیات از خودروی لوکس را تصویب کرد. کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید، راهی برای حمایت   […]

اشتراک گذاری
11 بهمن 1399
156 بازدید
کد مطلب : 23021

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: این کمیسیون دو اقدام مهم در راستای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مولد انجام داد و در این راستا ۵ درصد مالیات بر تولید را کاهش و اخذ مالیات از خودروی لوکس را تصویب کرد.

کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید، راهی برای حمایت  

وی ادامه داد: دومین اقدام موضوع اخذ مالیات از فعالیت‌های سوداگرانه و موازی تولید بود که موجب جذابیت سرمایه‌گذاری در بخش مولد شود، کاهش مالیات بر عملکرد تولیدکنندگان از ۲۵ به ۲۰ درصد در تبصره ۶ لایحه بودجه یکی از تصمیمات مهم کمیسیون تلفیق بود که بدون حتی یک رای مخالف به تصویب رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: برای ایجاد جذابیت در بازارهای مولد و شفاف‌سازی اقتصادی، نیاز به تغییر اساسی در حوزه نظام مالیاتی بود تا علاوه بر کاهش مالیات بخش تولید، بخش‌های موازی تولید نیز با ابزار مالیاتی مدیریت شوند. این اقدام شجاعانه کمیسیون تلفیق در بلندمدت تاثیر بسیار مثبت و مهمی بر اقتصاد کشور برجای خواهد گذاشت.

رضاخواه تاکید کرد: از سوی دیگر با کاهش مالیات تولید، انگیزه و جذابیت برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید افزایش یافته و سرمایه‌های مردمی به سمت تولید روانه خواهد شد.

مالیات بر خودروهای لوکس؛ مالیاتی بر فعالیت‌‎های غیرمولد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش نرخ ارز، خودرو به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و بسیاری از افراد به قصد سرمایه‌گذاری خودروهای گران قیمت را خریداری می‌کنند. اقدام مجلس در اخذ مالیات از خودروهای لوکس دو اثر مهم در پی دارد؛ ابتدا بحث اثر توزیعی مالیات است که موجب می‌شود علاوه بر اینکه خرید خودروی لوکس امری ناپسندیده تلقی شود، اثر هزینه‌ای نیز داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *