اخبار داغ

تردد دام عشایر بدون کارت ممنوع شد

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر صدور کارت تردد دام برای عشایر، گفت: ارائه خدمات، تسهیلات و نهاده دامی به عشایر فقط با کارت شناسایی دامداری و تردد دام انجام می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از تسنیم، شاهپور علائی‌مقدم تاکید بر اهمیت صدور کارت تردد دام برای عشایر، اظهار داشت: […]

اشتراک گذاری
12 دی 1399
88 بازدید
کد مطلب : 17092

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر صدور کارت تردد دام برای عشایر، گفت: ارائه خدمات، تسهیلات و نهاده دامی به عشایر فقط با کارت شناسایی دامداری و تردد دام انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از تسنیم، شاهپور علائی‌مقدم تاکید بر اهمیت صدور کارت تردد دام برای عشایر، اظهار داشت: از ۲۴۶ هزار خانوار عشایری در کشور تنها برای هفت هزار خانوار کارت صادر شده که باید تلاش مضاعفی در این خصوص صورت گیرد.

رییس سازمان امور عشایر ایران افزود: برای دریافت کارت تردد دام باید یک بازه زمانی تعیین شود و با باطل شدن دفترچه های عشایری، ارائه خدمات و تسهیلات و نهاده دامی به عشایر فقط با کارت شناسایی دامداری و تردد دام صورت گیرد.

علائی مقدم با اشاره به دستور رئیس جمهوری در خصوص پوشش بیمه رایگان یک و نیم میلیون نفر از روستائیان و عشایر، گفت: امور عشایر استان‌ها از این فرصت استفاده کنند و لیست عشایر واجد شرایط را هرچه سریعتر ارائه دهند.

  بنابراین گزارش وزیر جهاد کشاورزی نیز مهرماه امسال در مراسم بهره برداری از طرح های ملی روستایی و عشایری سراسر کشور، گفته بود: عشایر با سهم ۱.۷ درصد از کل جمعیت کشور، در بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش موثری دارند بطوری که ۲۵ درصد از گوشت قرمز کشور را این قشر شریف تولید می کنند و ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور توسط عشایر تهیه می شود.

کاظم خاوازی با بیان این که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به عشایر کشور شده است، افزود: شورای عالی عشایری در این دولت احیا شد و مصوبه های خوبی داشت که به پشتوانه این مصوبه ها، سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳۰ هزار خانوار عشایری اختصاص یافت و در بخش های زیربنایی اقدام های مهمی انجام شد.

وی با اشاره به تامین آب سالم و بهداشتی برای خانوارهای عشایری، خاطرنشان کرد: امروز در دولت دوازدهم، سطح برخورداری عشایر از آب سالم و بهداشتی از ۴۳ به ۶۳ درصد ارتقا یافته و با تقویت زیرساخت های ناوگان های آبرسانی، سطح دسترسی عشایر به آب سالم و بهداشتی از  50 به ۷۸ درصد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *