اخبار داغ

آتش گرفتن ماشین معلمان عشایرشهرستان ایذه در روز معلم

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ؛ تنها دارایی معلمی که در روز معلم آتش گرفت…در شهرستان ایذه معلمانی در مناطق محروم عشایری هستند که با جان دل و با شور و شوق وصف ناشدنی به دانش آموزان خدمت می کنند.در روز معلم خبری به دست خبرنگار ما رسید که خیلی ناراحت کننده بود. خبری […]

اشتراک گذاری
16 اردیبهشت 1400
176 بازدید
کد مطلب : 48023

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ؛

تنها دارایی معلمی که در روز معلم آتش گرفت…
در شهرستان ایذه معلمانی در مناطق محروم عشایری هستند که با جان دل و با شور و شوق وصف ناشدنی به دانش آموزان خدمت می کنند.
در روز معلم خبری به دست خبرنگار ما رسید که خیلی ناراحت کننده بود. خبری که حال هر خواننده ای را ناخوش می کرد.
مدیران و مسئولینی که فقط وعده به معلمان جهت جذب داده اند ولی تاکنون هیچ اقدامی نکرده اند
معلمانی که در مناطق عشایری در سیاه چادر های عشایر از همه امکانات محرومند،
از اینترنت و آموزش دیجیتال خبری نیست از تلفن و خطوط ارتباطی خبری نیست از برق و تلویزیون و… خبری نیست دراین وادی معلمان رخت سفر بسته و با عشایر در سیاه چادر های عشایری آموزش را با جان دل انجام می دهند.
معلمانی که با هزینه های شخصی خود و با عشق به فرزندان این اب خاک دل به کوهستان می زنند، آموزش می دهند همانطور که رهبر و معمار انقلاب می فرمایند عشایر ذخایر انقلابند
باید این فرموده را به فال نیک گرفت و به مناطق عشایری کمک کرد و حداقل رفاهیات لازم را فراهم نمود.
در تمام کشور های توسعه یافته و درحال توسعه آموزش سرتیتر همه برنامه هاست.
روز معلم در شهرستان ایذه در حالی که در تمام نقاط دیگر برای معلمان جشن و برپا بود ولی برای معلمان عشایر حال دیگر داشت. خبری ناراحت کننده برای معلمان عشایر که رهسپار کوهستان شدند ولی در بین راه تمام سرمایه های خود را از دست دادند. خطر جانی از بیخ گوش آنها گذشت. در بین راه برنامه های آموزش را می چیدند که این هفته و این ماه کلاس درس را چگونه برگزارکنند ناگهان ماشین و تمام سرمایه یک معلم حق التدریسی که آزمایش و خطا مسولین شدند آتش گرفت. تمام وسایل و سرمایه آنها و گوشی های همراه و وسایلی که برای آموزش داشتند در آتش سوختند.
حال که این معلمان دین خود را اینگونه ادا کردند نیارمند یاری مسئولین امر میباشند تا سرمایه از دست رفته این معلمان را حداقل التیام ببخشند ولی با وعده به آنها زخم آنها را تازه تر نکنند و به یاری آنها بشتابند.

باقری مسئول اموزش عشایر شهرستان ایذه در گفتگویی با خبرنگار بازتاب خوزستان اعلام کرد در سال جاری باتوجه به وجود بیماری منحوس کرونا و باتوجه به وضعیت زیر ساخت های اینترنتی مدارس عشایری یکی از متفاوت ترین آموزشها را در سالهای اخیر در کل کشور و بالطبع در مناطق محروم و روستایی و عشایری داشتیم و در مناطق محروم تنها راه ارتباط با دانش آموزان توزیع درسنامه ورفع اشکالات آموزشی و درسی برای دانش آموزان عشایری به صورت حضوری می‌باشد ،در همین راستا همزمان با روز معلم یعنی دوازدهم اردیبهشت ماه امسال سه نفر از همکاران مان و معلمین عشایری استان خوزستان و شهرستان ایذه در حالیکه فاصله ی مدرسه شان تا مرکز شهرستان حدود یکصدو ده کیلومتر آنهم به شکل کوهستانی و صعب العبور می‌باشد، در حین مراجعه به محل کارشان و در دو کیلومتری مدرسه ی دنا پس چات فالح از توابع بخش سوسن شرقی شهرستان ایذه ماشینشان و تنها وسیله ی ایاب و ذهابشان به رانندگی و مالکیت آقای محمود مولایی مدیر آموزگار آموزشگاه مذکور دچار حریق میشود، همانگونه ک در تصویر می‌بینید کاملا میسوزد. خوشبختانه و به لطف خداوند متعال ،به شکل معجزه آسایی همکاران مان از این حادثه نجات می یابند و هیچگونه تلفات و خسارات جانی در پی نداشت ،با ارسال گزارش اولیه ی این حادثه ،مدیریت محترم آموزش و پرورش عشایر خوزستان ،نیروهای ستادی و واحد حراست و ارزیابی آن مدیریت ،فرماندار محترم شهرستان و بخشداران محترم سوسن و مرکزی ضمن برقراری تماس آمادگی خود را برای همکاری اعلام مینمایند و مرتبا پیگیر جویای احوال معلمان آسیب دیده میشوند ،در حالیکه مدیریت محترم آموزش و پرورش عشایر خوزستان و معاونین محترم و واحد تعاون آن مدیریت در خصوص تخصیص وام با بهره ی کم ب همکارمان اقدامات خوبی انجام دادند ولی متاسفانه، سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان و وزارت آموزش و پرورش ،علی رغم اینکه پیگیر برنامه های بزرگداشت مقام معلم در سطح استان و کشور بودند حتی با یک پیام خشک و خالی آن هم در روز معلم با همکاران مان تشریک مساعی ننمودند ، لذا این سوال در ذهن ماه جاریست ک چنانچه وزیر محترم آموزش و پرورش با وسیله ی شخصی و با رانندگی خودش هر روز به محل کار خود می‌رفت و ماشینشان پنچر میشد، شرایط این معلم تلاشگر و ایثارگر که تمام داراییش همین وسیله ی نقلیه بوده ،پس از بوجود آمدن این حادثه را درک می‌نمودند…حال جهت ایجاد انگیزه ی بیشتر در بین تمامی همکاران مان در مناطق محروم منتظر مساعدت‌های وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان می‌باشیم.

عادل سعیدی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *