اخبار داغ

درآمد ارزی صنعت پتروشیمی در وضع مطلوبی است

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از افتتاح هشت طرح این صنعت تا پایان سال خبر داد و گفت: درآمد ارزی صنعت پتروشیمی همانند سال ۹۸ با صادرات انجام شده، وضع بسیار مطلوبی را نشان می‌دهد و در ۹ ماهه سال ۹۹ هم عرضه ارز صنعت پتروشیمی به سامانه نیما فراتر از برنامه بوده است. […]

اشتراک گذاری
07 دی 1399
160 بازدید
کد مطلب : 16602

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از افتتاح هشت طرح این صنعت تا پایان سال خبر داد و گفت: درآمد ارزی صنعت پتروشیمی همانند سال ۹۸ با صادرات انجام شده، وضع بسیار مطلوبی را نشان می‌دهد و در ۹ ماهه سال ۹۹ هم عرضه ارز صنعت پتروشیمی به سامانه نیما فراتر از برنامه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز بهزاد محمدی امروز (یکشنبه، هفتم دی‌ماه) در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی، به‌عنوان صنعت نخست کشور، روز به روز جایگاه خودش را در اقتصاد ملی مستحکم‌تر می‌کند و دستاوردهای ارزشمند این صنعت حاکی از کم اثر بودن تحریم‌های ظالمانه‌ای است که علیه شرکت‌ها و مدیران این صنعت اعمال شده است.

وی با بیان اینکه قطار توسعه صنعت پتروشیمی در کشور با شتاب لازم در حال حرکت است و هر چند مدت یک‌بار شاهد بهره‌برداری از یک طرح عظیم پتروشیمی هستیم، یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۹ طرح پتروشیمی با دستور رئیس‌جهموری به بهره‌برداری رسیده است.

معاون وزیر نفت با استناد به آمارهای بین‌المللی درباره رشد تقاضای محصولات پتروشیمی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد رشد تقاضا در بخش محصولات پتروشیمی بین ۴ تا ۵ درصد است، این درحالی است که رشد تقاضا در بخش نفت و فرآورده‌های نفتی در دنیا کمتر از یک درصد است. این موضوع مسئولیت ما را در توجه به این صنعت کلیدی دوچندان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *