اخبار داغ

تنوع محصول و توسعه بازار؛ دستاورد پتروشیمی کارون در سال ۹۹

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون به ثبت رکورد جدید و افزایش ۳۵ درصدی تولید نسبت به سال گذشته در این شرکت اشاره کرد و گفت: تنوع سبد محصول و توسعه بازارهای داخلی و صادراتی از دستاوردهای پتروشیمی کارون در سال ۹۹ بوده است.

اشتراک گذاری
27 اسفند 1399
278 بازدید
کد مطلب : 36688

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون به ثبت رکورد جدید و افزایش ۳۵ درصدی تولید نسبت به سال گذشته در این شرکت اشاره کرد و گفت: تنوع سبد محصول و توسعه بازارهای داخلی و صادراتی از دستاوردهای پتروشیمی کارون در سال ۹۹ بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از شانا، علیرضا صدیقی‌زاده با اشاره به رونمایی از چند محصول در سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: در فهرست محصولات کارون تنها دو محصول TDI و  MDI وجود داشت، اما اکنون چهار محصول داریم و تلاش می‌کنیم سال آینده پنج گردیدی را که امسال رونمایی کردیم به سبد محصول اضافه کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم سال آینده و با دریافت مجوزهای لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت بتوانیم این محصولات را از طریق بورس و روی تابلوی بورس به فروش برسانیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به اینکه تاکنون هیچ محصولی بدون بازاریابی رونمایی نشده‌ است، گفت: تحقیقات بازار، جمع‌آوری اطلاعات از گمرک جمهوری اسلامی برای واردات، تهیه نمونه خارجی، تولید آزمایشگاهی، تولید نمونه تجاری، تبادل اطلاعات با مشتریان برای رسیدن به محصول موردنظر قطعی و در نهایت تجاری‌سازی مسیری است که پتروشیمی کارون پیش از رونمایی هر محصولی آن را به‌طور دقیق طی می‌کند.

صدیقی‌زاده، TDI ،MDI و آنیلین را اصلی‌ترین محصولات صادراتی شرکت دانست و ادامه داد: تصمیم داریم سال آینده نیترو بنزن را به‌عنوان مهم‌ترین محصولی که در صنایع دارویی مصرف می‌شود به سبد صادرات اضافه کنیم.

وی افزود: سیاست اصلی شرکت پتروشیمی کارون بر اساس مصرف ارز کمتر در داخل و ارزآوری بیشتر برای کشور است که تلاش می‌کنیم میزان هر دو را سال آینده به مبلغی چشمگیر تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون افزایش تولید را وابسته به میزان خوراک دریافتی دانست و تصریح کرد: اگر شرکت با محدودیت خوراک روبه‌رو نباشد، ظرفیت افزایشی چشمگیر در تولید سال آینده خود دارد، همچنین با اجرایی شدن پروژه هایکو تولید این شرکت در سال ۱۴۰۱ جهشی قابل‌توجه خواهد داشت.

صدیقی‌زاده دلیل اصلی موفقیت در شرکت را داشتن کار گروهی خوب دانست و گفت: بخش‌های مختلف دست‌ به‌ دست هم دادند که تبدیل به کار گروهی موفق در شرکت شد و این نتایج به بار نشست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *