اخبار داغ

قدرت صادرات محصولات پتروشیمی، یعنی خنثی سازی تحریم ها

جایزه برتر WPCEA سال ۲۰۲۳ در حوزه مسئولیت های اجتماعی در شرایطی به شرکت پتروشیمی مارون رسید و این مجموعه عظیم را قهرمان المپیک صنعت پتروشیمی کرد که دکتر امین امرایی به عنوان جوان ترین مدیر صنعت پتروشیمی کشور اعلام کرده با اثبات توانمندی صنعت پتروشیمی ایران به کل دنیا، حالا این توانایی را داریم […]

اشتراک گذاری
01 مهر 1402
234 بازدید
کد مطلب : 157098

جایزه برتر WPCEA سال ۲۰۲۳ در حوزه مسئولیت های اجتماعی در شرایطی به شرکت پتروشیمی مارون رسید و این مجموعه عظیم را قهرمان المپیک صنعت پتروشیمی کرد که دکتر امین امرایی به عنوان جوان ترین مدیر صنعت پتروشیمی کشور اعلام کرده با اثبات توانمندی صنعت پتروشیمی ایران به کل دنیا، حالا این توانایی را داریم تا هر محصول پتروشیمی که بخواهیم را به کشورهای مختلف صادر کنیم. کاری که قبل از هر چیز مهر تایید بر خنثی سازی تحریم ها و ساختن ایرانی قوی و استوار است.

چند روز پیش بود که فایننشال پست اعلام کرد در مراسم جوایز برتر (wpc) که شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی یا عمومی فعال در  صنعت نفت و گاز را شامل می شود، ‏جایزه برتر WPCEA سال ۲۰۲۳ در حوزه مسئولیت های اجتماعی به شرکت پتروشیمی مارون رسید.

شنیدن خبر قهرمانی «پتروشیمی مارون» در المپیک صنعت پتروشیمی می تواند نوید بخش روزهای خوشی برای ایران باشد.

وجود مجموعه و صنایع عظیم و قدرتمندی که در رقابت با کشورهای دیگر، برگ برنده ایران بوده و در بازارهای جهانی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

بر همین اساس مدیرعامل پتروشیمی مارون عنوان کرده، می توانیم هر محصول پتروشیمی را که بخواهیم به هر کشوری صادر کنیم؛ این یعنی خنثی‌سازی تحریم ها.

دکتر امین امرایی افزود: “صنعت پتروشیمی در سال اخیر حدود ۱۶ میلیارد دلار ارزآوری برای مملکت داشته است.”

 

* جوان ترین مدیر صنعت پتروشیمی ایران‏

 

اما برای شناختن جوان ترین مدیر صنعت پتروشیمی کشور باید به چند ماه قبل برگردیم. زمانی که به همت کارشناسان و متخصصان داخلی و با حضور دکتر امرایی، بزرگترین اورهال تاریخ «مارون» انجام و در شرکت پتروشیمی مارون، کمپرسور الفین مارون بعد از تعمیرات ۴۰ روزه به مدار تولید بازگشت. اتفاقی که در همان زمان توانست تولید “مارون” را از مرز ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی عبور دهد.

بعد از اینکه مدیر جوان و متخصص شرکت پتروشیمی مارون با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسانه علاوه بر حفظ و افزایش ظرفیت های تولید و فروش، راه توسعه و تکمیل زنجیره ارزش محصولات را در پیش گرفت، بر اساس یک نقشه از پیش تعیین شده به سراغ همکاری و عقد قرارداد  با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی رفت تا از دانش فنی ایرانی در این مجموعه عظیم تولیدی استفاده کند.

اما این تمام ماجرا نبود و با اینکه دلالان «حادثه» و واسطه‌های «زیمنس» به دنبال حاشیه سازی و ضعیف نشان دادن ایران بودند، کمپرسور الفین مارون با قبول ریسک از طرف مدیرعامل کاربلد و همت کارکنان این شرکت پس از تعمیرات ۴۰ روزه به مدار تولید بازگشت تا “امرایی” نشان دهد نه تنها حرف های زیادی برای گفتن دارد بلکه در جهت اعتلای صنعت و جهانی کردن نام ایران در میان شرکت های عظیم جهان از هیچ کوششی فروگذار نیست.

 

* تنوع سازی بازارهای صادراتی

 

حالا مدیرعامل پتروشیمی مارون معتقد است به چنان حدی از توانمندی رسیده اند که می توانند هر محصول پتروشیمی مورد درخواست کشورهای دیگر را به مقصد مورد نظر صادر کنند.

دکتر امین امرایی با تایید اقدامات صورت گرفته در این مجتمع عظیم از متنوع سازی بازارهای صادراتی این شرکت خبر داده و خنثی‌سازی تحریم را برگ برنده نظام می داند و می گوید: “با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در راستای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دست پروژه هایی به ارزش یک میلیارد دلار تعریف شده است.”

وی با تاکید بر اینکه تمام برنامه ها در جهت اعتلای وضعیت صعنت و به صورت خاص پتروشیمی کشور خواهد بود، ادامه می دهد: استراتژی پتروشیمی مارون به روز رسانی دانش فنی و ایجاد ارزش افزوده با هدف تنوع سازی بازارهای صادراتی است.

مدیر جوان صنعت پتروشیمی ایران با بیان اینکه در حال حاضر جدا از بحث حفظ و افزایش ظرفیت های تولید و فروش، تاکید بر توسعه و تکمیل زنجیره ارزش محصولات داریم، خاطر می کند: “یکی از افتخارهای شرکت پتروشیمی مارون همکاری و عقد قرارداد  با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در راستای استفاده از دانش فنی ایرانی در این مجموعه تولیدی است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *