اخبار داغ

سند آمایش سرزمینی در جهرم تدوین می شود

به گزارش تجهیزنیوز، محمدحسن شعبانی  در شورای اداری شهرستان جهرم که با دستور کار تدوین سند آمایش سرزمینی برگزار شد، گفت: آمایش سرزمین، بهترین بهره گیری پایدار از بسترها و استعدادهای محیطی و انسانی شهرستان است که تعاملات اقتصادی، محیطی و انسانی را تنظیم می‌کند. فرماندار ویژه جهرم با اشاره به اینکه طرح‌هایی که با […]

اشتراک گذاری
06 بهمن 1401
146 بازدید
کد مطلب : 152405

به گزارش تجهیزنیوز، محمدحسن شعبانی  در شورای اداری شهرستان جهرم که با دستور کار تدوین سند آمایش سرزمینی برگزار شد، گفت: آمایش سرزمین، بهترین بهره گیری پایدار از بسترها و استعدادهای محیطی و انسانی شهرستان است که تعاملات اقتصادی، محیطی و انسانی را تنظیم می‌کند.

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به اینکه طرح‌هایی که با زیست بوم جهرم سازگار است باید در سند آمایش شهرستان پیش بینی شود، افزود: سند چشم‌انداز باید با دقت و در نظر گرفتن تمامی جوانب و ظرفیت‌های شهرستان برای چشم انداز آینده تدوین شود.

وی بیان کرد: اگر در گذشته برای جهرم، آمایش سرزمینی و چشم انداز تدوین شده بود شاهد مشکلات و آسیب‌های موجود در بحث کشاورزی نبودیم، بنابراین با اهمیت چشم انداز و برنامه ریزی برای آینده باید جلوی آسیب‌ها بگیریم تا آیندگان خرده به ما نگیرند و بتوانیم بیشترین بهره برداری از ظرفیت‌ها داشته باشیم.

شعبانی اظهار کرد: در تدوین سند آمایش بایستی تمام آحاد جامعه از جمله دانشگاهیان، کارمندان، شهروندان و … مشارکت داشته باشند، تدوین این سند یک کار بسیار علمی و کارشناسی است و از مراکز علمی و دانشگاهی شهر توقع ویژه داریم.

به گفته وی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان خصوصاً کشاورزی و باغداری بسیار ویژه است و نمی‌شود در سند آمایش نادیده گرفت، کارگروه‌های مختلفی در حوزه تدوین سند آمایش در شهرستان راه اندازی می‌شود.

وی گفت: از همه شهروندان برای مشارکت در تدوین این سند با پاسخ به سوالات در سایت B2n.ir/amayesh دعوت می‌کنم. تدوین و اجرای سند آمایش سرزمین موجب پیشگیری از کارهای بی نتیجه و کم نتیجه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *