اخبار داغ

آزادی بیان در غرب یعنی توهین به مقدسات دیگر ادیان

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ اصل ۱۹ قانون اساسی به مبحث آزادی بیان پرداخته و در این اصل بیان شده است که: “تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌ کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و مواخذه قرار داد”. در واقع در جمهوری اسلامی ایران کسی حق ندارد بر […]

اشتراک گذاری
24 دی 1401
89 بازدید
کد مطلب : 152128

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ اصل ۱۹ قانون اساسی به مبحث آزادی بیان پرداخته و در این اصل بیان شده است که: “تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌ کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و مواخذه قرار داد”.

در واقع در جمهوری اسلامی ایران کسی حق ندارد بر خلاف قوانین جهت انتشار یا عدم انتشار مطالبی به  مطبوعات و پایگاه‌های خبری و دیگر رسانه ها اعمال  فشار داشته باشد و یا کنترل کند.

همه انسان ها حق دارند عقاید خود را بر زبان بیاورند و این مهم باعث رشد و بالندگی جامعه می شود چرا که این مهم همراه با انتقاداتی همراه است و این اختلاف نظرها و انتقادات باعث رشد و بالندگی است.

آزادی بیان در آمریکا مبحثی آست که در جهت تامین منافع خود شعار زیادی در رسانه هایشان دارند اما در عمل عکس این موضوع را شاهد هستیم.

تفاوتی که بین سفیدپوستان و سیاه پوستان آمریکا دیده می شود، مسدود سازی رسانه های مقاومت در آمریکا، سانسور شدید رسانه ایی در آمریکا، محدودیت فعالیت خبرنگاران در جنگ عراق و غیره از نمونه و مصادیقی است که نشان می دهد از حرف و شعار آزادی بیان در آمریکا فاصله زیادی است.

خبرنگار ما در همین خصوص با حجت الاسلام جواد نیک بین مصاحبه ایی انجام داده که در ادامه آمده است.

حجت الاسلام جواد نیک بین در گفتگو با خبرنگار  ترشیز خوان؛ در خصوص مبحث آزادی بیان در ایران و آمریکا اظهار کرد: آزادی بیان در قانون اساسی ایران و آمریکا آمده است اما ما شاهد تفاوت هایی هستیم.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطبوعات، پایگاه‌های خبری و دیگر رسانه ها اجازه توهین به مقدسات و اعتقادات ادیان مختلف را ندارند و این به صورت مکتوب و عملکرد عینیت دارد.

وی افزود: اما در آمریکا با توجه به سیاستی که در پیش دارند می بینیم که رسانه های غربی به راحتی به اعتقادات و مقدسات ادیان مختلف بنا به طرحها و نقشه های هدف منافع خود توهین می کنند و مورد حمایت هم واقع می شوند.

حجت الاسلام نیک بین گفت: دین مبین اسلام آزادی بیان را مورد تاکید قرار داده و در سیره پیامبران و  ائمه ما مشهود است که یک مصداق آن مناظرات امام رضا (ع)  با بزرگان دیگر ادیان است.

وی یادآور شد:  رفتار تناقض آمیز غرب در مبحث آزادی بیان مطلبی است که نه تنها برای ملت ایران بلکه برای جهانیان  مبرم است اما آنچه که اهمیت دارد این است که با جهاد تبیین اجازه ندهیم  فضای مسموم تبلیغات دشمن بر ذهنیت جوانان و نوجوانان ما تاثیرگذار باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *