اخبار داغ

استفاده از بتن در کنار آسفالت، رویکردی متفاوت در روسازی معابر شهری بندرکیاشهر

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام  با بتن‌ریزی خیابان پوریای ولی این شهر بندری، روسازی بتنی معابر در کنار پروژه آسفالت آغاز شد. آسفالت معابر یکی از کلیدی‌ترین اقدامات جهت روکش معابر و خیابان‌ها است اما در کنار نهضت آسفالت و بابهره‌گیری از علوم روز، می‌توان روکش بتنی را به‌عنوان یکی از […]

اشتراک گذاری
18 دی 1401
50 بازدید
کد مطلب : 152074

تجهیز نیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام  با بتن‌ریزی خیابان پوریای ولی این شهر بندری، روسازی بتنی معابر در کنار پروژه آسفالت آغاز شد.

آسفالت معابر یکی از کلیدی‌ترین اقدامات جهت روکش معابر و خیابان‌ها است اما در کنار نهضت آسفالت و بابهره‌گیری از علوم روز، می‌توان روکش بتنی را به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در کنارآسفالت نظر گرفت.

روکش آسفالت که متداول‌ترین نوع پوشش‌دهی معابر است نیازمند استفاده از ماشین‌آلات مخصوص است. همچنین باید دقت ویژه‌ای در انتخاب مواد اولیه و نحوه اجرا داشت تا استحکام و ماندگاری را با هم داشته باشد و همین موارد باعث کم‌شدن سرعت اجرا علی‌الخصوص در فصول سرد سال خواهد شد. با شروع برودت جوی نیز عملا امکان تامین دمای مناسب و اجرای آسفالت از بین می‌رود. اما استفاده از بتن در روکش معابر نیازمند ادوات کم‌تری است و در عین حال که از استحکام لازم
برخوردار است، در تمام سال نیز قابل اجرا می‌باشد.

روکش بتن معابر علاوه بر مزیت سرعت در اجرا و دوام بالا، اقتصادی است. همچنین به زیبایی بصری شهر کمک فراوانی می‌کند زیرا طراحی بر روی بتن امکان‌پذیر است.

با در نظر گرفتن تمام جوانب و پیگیری جدی ساماندهی معابر، واحد عمران شهرداری بندر کیاشهر، روکش بتنی برخی از معابر را آغاز کرده است تا سرعت پوشش‌‌دهی خیابان‌های اصلی و فرعی این شهر ساحلی با سرعت و کیفیت ادامه پیدا کند.

واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر کیاشهر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *