اخبار داغ

پاسخ های کوتاه به پرسش های پرتکرار۳

قسمت دوم را از اینجا مطالعه کنید. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سومین پرسش مطرح شده در کتاب “پرسمان پرسش های پرتکرار” درباره موضوعی ست که امروزه همه ما با آن مواجه هستیم و خواهیم بود. چرا در اسلام امر به معروف و نهی از منکر واجب شده است؟ آیا این کار نوعی فضولی […]

اشتراک گذاری
24 تیر 1400
167 بازدید
کد مطلب : 72512

قسمت دوم را از اینجا مطالعه کنید.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سومین پرسش مطرح شده در کتاب “پرسمان پرسش های پرتکرار” درباره موضوعی ست که امروزه همه ما با آن مواجه هستیم و خواهیم بود.

چرا در اسلام امر به معروف و نهی از منکر واجب شده است؟ آیا این کار نوعی فضولی در کار دیگران نیست؟

مردمی که در یک جامعه زندگی می کنند، سرنوشتشان به هم گره خورده است؛ مثلا اگر یک نفر از آنان بیمار شود و بیماری اش هم یک بیماری سرایت کننده باشد، شاید ده ها و بلکه صدها و هزارها نفر دیگر را هم بیمار کند. اهالی شهر و روستا و محله و کوچه، مدام همدیگر را می بینند و با هم گفت و گو و داد و ستد می کنند و پیوسته با هم در ارتباط اند، بنابراین وضعیت روحی و جسمی هر کدام از آن ها در وضعیت روحی و جسمی دیگران نیز می تواند تاثیر بگذارد.

به همین دلیل، اگر مردم دیدند که یک نفر گمراه شده است و به انجام گناه می پردازند، باید او را نصیحت کنند و به راه راست بازگردانند، اگر آن ها بی تفاوت بمانند، شاید آن فرد گناهکار افراد دیگر را نیز به گناه آلوده سازد.

امر به معروف و نهی از منکر، فضولی نیست؛ بلکه تلاشی برای حفظ سلامتی جامعه است. اگر مردم یک جامعه با گناه مبارزه نکنند و امر به معروف و نهی از منکر را کنار بگذارند، به تدریج کل جامعه به گرداب گناه می افتد، پس برای حفظ ایمان و اخلاق هر جامعه ای، باید اهل آن جامعه، امر به معروف و نهی از منکر را از یاد نبرنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *