اخبار داغ

موسیقی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، کتاب موسیقی از دیدگاه فلسفی و روانی با چهار مقدمه شروع شده است که شما میتوانید قسمت قبل این گزارش را میتوانید اینجا بخوانید موسیقی چیست؟ مقدمه سوم: در بررسی مسائل مربوط به هویت و مختصات موسیقی توجهی به تفاوت میان اصوات چهارگانه بسیار مناسب به نظر میرسد. این […]

اشتراک گذاری
23 تیر 1400
189 بازدید
کد مطلب : 70979

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، کتاب موسیقی از دیدگاه فلسفی و روانی با چهار مقدمه شروع شده است که شما میتوانید قسمت قبل این گزارش را میتوانید اینجا بخوانید

موسیقی چیست؟

مقدمه سوم: در بررسی مسائل مربوط به هویت و مختصات موسیقی توجهی به تفاوت میان اصوات چهارگانه بسیار مناسب به نظر میرسد.

این اصول چهارگانه به شهر زیر است:

الف) اصوات موزون و زیبا که از انسان خواننده آگاه و دارای احساسات به وجود می آید.

ب) اصوات موزون و جذاب که به وسیله ابزار مخصوص که با فکر و دست بشری ساخته شده است بروز میکند.

ج) اصوات موزون و زیبا از جانداران مانند : پرندگان و خوشخوان ( فاخته و بلبل ) به وجود می آید.

د) اصوات موزون که از حرکات اصطکاکی اجزاء طبیعت شنیده میشوند مانند : چشمه سار ها و آبشار ها و غیره….

البته قسمت د که عبارت است از صداهای حاصله از حرکات اصطکاکی اجزاء طبیعت له ندرت مانند سه قسمت اول جذاب و نشاط آور و متنوع است.

آن چیزی که در این موارد اهمیت دارد این است که برخی از اصوات در طبیعت موجب تداعی دریافت های غلط میگردد مانند مشاهده امواج خروشان دریا و شنیدن صدای آنچه در هنگام برخورد با صخره های ساحل که موجب قوانین کلی عالم هستی و آن کس که آن را اداره میکند می باشد.

هم چنین حرکات گوناگون برگهای یک درخت بلند و زیبا و صدای بسیار ظریف آنها که در عین اختلاف و تنوع انسان را به جریان قوانین فیزیک رهنمون میکند.

لذا باید گفت: بازتاب روانی افراد انسانی در برابر اصوات تولید شده از اصطکاک اجزاء طبیعت با یکدیگر مانند دیگر پدیده های موثر در روان آدمیان بستگی به وضع روانی مشخص آنان دارد.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *