اخبار داغ

عملیات ماشین کاری در شرکت محور ماشین دوار

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز عملیات ماشین کاری(Machining)  در شرکت فنی و مهندسی محور ماشین دوار تحت فرآیند ماشین های قدرت مانند اره، ماشین فرز، پرس مته، سنگ و … به حذف بخش هایی از قطعه برای رسیدن به هندسه مورد نظر می پردازد. هندسه نهایی ماشین کاری شده، در قطعه کار خام اولیه […]

اشتراک گذاری
02 مهر 1399
101 بازدید
کد مطلب : 6073

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز عملیات ماشین کاری(Machining)  در شرکت فنی و مهندسی محور ماشین دوار تحت فرآیند ماشین های قدرت مانند اره، ماشین فرز، پرس مته، سنگ و … به حذف بخش هایی از قطعه برای رسیدن به هندسه مورد نظر می پردازد. هندسه نهایی ماشین کاری شده، در قطعه کار خام اولیه محاط شده و در حین ماشین کاری از جرم قطعه کار کاسته می شود. شرکتفنی و مهندسی محور ماشین دوار با بهره گیری از تجهیزات مختلف مانند دستگاههای فرز، تراش، مونتاژ ، تستهای عملکردی و تجهیزات کنترل ابعادی در کارگاه ماشینکاری ، توانسته است قطعات با کیفیت بالا، در کمترین زمان ممکن برای صنایع مختلف به صورت ماشینکاری شده و مونتاژ شده تولید و تحویل نماید.

در واحد ماشینکاری این شرکت با توجه به فرآیندهای تولید و نیازهای ساخت، ماشین ابزارهای تولید برای بهره وری و افزایش سرعت کار، با آرایش و چیدمان مناسب دستگاه ها جهت اطمینان از افزایش کمی و کیفی محصولات در نظر گرفته شده است.

عملیات ماشینکاری شامل عملیات های تراشکاری ، سوراخکاری و سنگ زنی است . در ذیل به بخشی از این عملیات ها اشاره شده است .

۱-عملیات تراشکاری

در فرآیند ماشینکاری با توجه به نوع کالا و خدمات عملیات های مختلفی بر روی قطعه مورد نظر صورت می پذیرد یکی از مهمترین عملیات های ماشینکاری تراشکاری است . اکثر عملیات تراشکاری در ماشین تراش انجام می شود. عمل اولیه برشی یا سرعت برشی در اثر دوران قطعه کار انجام می گردد که به سه نظام متصل است و با یک موتور الکتریکی و از طریق جعبه دنده ای که در داخل سر دستگاه قرار گرفته، می چرخد. حرکت ثانویه برشی یا پیشروی برشی با انتقال مجموعه سوپورت و قلم گیر در امتداد میله های پیشروی و پیچ های پیشروی متحرک انجام می شود. معمولا قطعه های کوتاه با سه نظام نگه داشته می شوند در حالیکه قطعات طویل تر می توانند با دستگاه مرغک نیز نگه داشته شوند. مهمترین مراحل تراشکاری الکتروپمپ های صنعتی به شرح ذیل می باشد :

۱-۱: تراشکاری هوزینگ پمپ

۱-۲: تراشکاری کاسه روغن

۱-۳: تراشکاری کاسه بلبرینگ بالا و پایین

۱-۴: تراشکاری روتور  سیم پیچ

۱-۵: تراشکاری شافت پمپ

۱-۶: تراشکاری پروانه پمپ

۱-۷: تراشکاری جای خار پروانه

۱-۸: تراشکاری جای شاخک گاید پمپ و تعویض شاخک گاید پمپ .

۱-۹: تراشکاری بوش جای مکانیکال سیل آب و روغن

۲-عملیات سوراخکاری و قلاویز جای پیچ های پمپ

یکی دیگر از عملیات هایی که بر روی قطعات انجام میگیرد عملیات سوراخکاری است .این عملیات  نوعی فرآیند برش است که با استفاده از مته یک سوراخی با مقطع دایره ای روی قطعات ایجاد می شود. مته که از مقاطع مختلف تشکیل شده با سرعت گردش می کند. در اثر پیشروی، لبه های مته نیروی زیادی به قطعه وارد کرده و سوراخکاری انجام می گردد. حرکت برشی اولیه، چرخش مته است. در حالیکه پیشروی، حرکت مته در امتداد محور دوران آن به درون قطعه کار می باشد.

۳-عملیات سنگ زنی

سنگ‌زنی یک فرایند براده برداریست که عمل برداشتن مواد اضافه روی قطعه را با سایش انجام می دهد. هر یک از دانه های ساینده روی سطح، بخش کوچکی از قطعه کار را تغییر شکل می دهند. معمولاً  سنگ زنی مرحله نهایی کار روی قطعه است که بعد از آن کیفیت سطح کار بالا رفته و در واقع نوعی پرداخت روی سطوح است. بعد از این عملیات فرآیند رنگ آمیزی قطعات صورت میگیرد .

در حین عملیات سنگ زنی، حرکت اولیه برشی می تواند یا به قطعه کار یا به ابزار اعمال شود، که به هندسه آن ها بستگی دارد. محیط سنگ زنی شامل ذرات سختی مانند کاربید سیلسیم یا آلومین است که با یک نگه دارنده  (ماتریس) به یکدیگر چسبانده شده اند.

۴-وت پلاست بدنه پمپ – وایر برس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *