اخبار داغ

ثبت رکورد تازه تولید در پتروشیمی شیمی‌بافت

مدیرعامل پتروشیمی شیمی‌بافت به ثبت رکورد تازه تولید MTBE و MEK در ۶ ماه نخست امسال در این شرکت اشاره کرد و گفت: فروش این شرکت در این مدت به رشد ۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته رسیده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز به نقل از تاپیکو، سیدمحسن شمس در نشستی […]

اشتراک گذاری
26 شهریور 1399
67 بازدید
کد مطلب : 5194

مدیرعامل پتروشیمی شیمی‌بافت به ثبت رکورد تازه تولید MTBE و MEK در ۶ ماه نخست امسال در این شرکت اشاره کرد و گفت: فروش این شرکت در این مدت به رشد ۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز به نقل از تاپیکو، سیدمحسن شمس در نشستی که با حضور محمود مخدومی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) در محل پتروشیمی شیمی‌بافت برگزار شد از شکسته شدن رکورد تولید در ۶ ماه نخست سال خبر داد و گفت: با تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارکنان، تولید محصول MTBE با رشد ۱۸ درصدی همراه بوده است و برای نخستین بار از شروع راه‌اندازی تاکنون تولید معادل ظرفیت اسمی ۴۵ هزار تن محقق شد، همچنین محصول (MEK) ۲۱ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی و ۲۹ درصد بیش از مدت مذکور به میزان ۱۸۱۵ تن تولید شد.

وی درباره این افزایش تولید ادامه داد: پایداری و تداوم در دریافت خوراک، تولید و فروش محصولات به‌واسطه عرضه در بورس انرژی و کالا و همچنین بازاریابی و اضافه شدن پالایشگاه اصفهان به عنوان مشتری عمده جدید از دلایل افزایش تولید در سایت ۱ و افزایش ظرفیت تولید واحدها، بهبود کیفیت محصولات نهایی برای ورود به بازارهای جهانی از طریق اصلاح فرآیند و تأمین به‌موقع و بالاتر از بودجه پیش‌بینی‌شده در دریافت خوراک از دلایل افزایش تولید در سایت ۲ این شرکت در ۶ ماه نخست سال ۹۹ است.

مدیرعامل پتروشیمی شیمی‌بافت اهم دستاوردهای ۶ ماه ابتدایی سال جاری را دستیابی به بالاترین رکورد تولید محصولات MTBE و MEK عنوان کرد و افزود: دستیابی به بالاترین رکورد تولید ماهانه محصول MEK به مقدار ۳۷۰ تن و کاهش ۴۰ درصدی توقفات غیربرنامه‌ریزی‌شده در سایت ۲ نسبت به دوره مشابه سال ۹۸ و همچنین خرید و نصب قطعات برج شیشه‌ای به‌عنوان گلوگاه اصلی افزایش ظرفیت تولید در سایت ۲ این شرکت از مهم‌ترین موفقیت‌های به‌دست آمده بوده است.

شمس به مقایسه حجم فروش نیمه نخست امسال نسبت به پارسال اشاره کرد و افزود: با وجود شیوع بیماری کرونا و کاهش شدید مصرف و قیمت جهانی نفت، فروش این شرکت در این مدت به رشد ۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته رسید. ارزش فروش صادراتی محصولات این شرکت ۵۶ درصد و از لحاظ مقداری ۸۹ درصد افزایش یافت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *