اخبار داغ

سریال های آتش سوزی در سلسه جبال زاگرس این بار در دزفول

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: با احداث آتش‌بر به صورت خطی با فاصله ۲۰ متر از حریق اصلی ساعت پنج صبح امروز از سرایت آتش به دیگر درختان بلوط منطقه احمد فداله دزفول جلوگیری شد. علیرضا فتح الهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای منابع طبیعی و مردمی همچنان در حال خنک سازی […]

اشتراک گذاری
10 شهریور 1399
125 بازدید
کد مطلب : 4123

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: با احداث آتش‌بر به صورت خطی با فاصله ۲۰ متر از حریق اصلی ساعت پنج صبح امروز از سرایت آتش به دیگر درختان بلوط منطقه احمد فداله دزفول جلوگیری شد.

علیرضا فتح الهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای منابع طبیعی و مردمی همچنان در حال خنک سازی منطقه هستند.
وی اظهارداشت: درخواست بالگرد برای آب پاشی محل آتش سوزی و اعزام نیروی تازه نفس همراه با تدارکات به مرکز داده شده و منتظر این امکانات هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول علت وقوع این آتش سوزی را اختلاف طایفه‌ای عنوان کرد و افزود: یکی از طرفین درگیری اقدام به آتش زدن عمدی جنگل‌های زاگرس در منطقه چلون احمدفداله کرد.
وی ادامه داد: ۲ فروند هواپیمای آب پاش برای مهار آتش به منطقه اعزام شده بود ولی به علت گرمای زیاد، اختلاف ارتفاع و کوهستانی بودن منطقه امکان انجام ماموریت نبود لذا عملیات مهار آتش توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و مردمی در حال انجام است.
فتح الهی با اشاره به شناسایی عوامل آتش سوزی افزود: این افراد برای دستگیری به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
۲۳۰ هزار هکتار جنگل، ۱۱۰ هزار هکتار مرتع و پنج هزار و ۲۰۰ هکتار بیشه زار در شهرستان دزفول وجود دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *