اخبار داغ

ناسا، همکار خود در پروژه ماموریت کاوشگر “وایپر” را انتخاب کرد

ناسا شرکت رباتیک فضایی “استروباتیک” را برای همکاری در پروژه “وایپر” به عنوان همکار خود انتخاب کرد. به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۳ میلادی یک کاوشگر به نام “وایپر” (VIPER) را به قطب جنوب ماه ارسال کند، جایی که قرار است خدمه ماموریت بازگشت انسان به ماه موسوم به “آرتمیس”(Artemis) […]

اشتراک گذاری
23 خرداد 1399
105 بازدید
کد مطلب : 1625

ناسا، همکار خود در پروژه ماموریت کاوشگر "وایپر" را انتخاب کرد

ناسا شرکت رباتیک فضایی “استروباتیک” را برای همکاری در پروژه “وایپر” به عنوان همکار خود انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۳ میلادی یک کاوشگر به نام “وایپر” (VIPER) را به قطب جنوب ماه ارسال کند، جایی که قرار است خدمه ماموریت بازگشت انسان به ماه موسوم به “آرتمیس”(Artemis) در آن فرود بیاید.

“وایپر” در آنجا به دنبال یخ‌آب خواهد گشت. همچنین با استفاده از چهار ابزار علمی خود به جمع‌آوری نمونه‌ها و تجزیه و تحلیل خواهد پرداخت که به محققان ناسا کمک می‌کند تا دریابند که آیا ماه دارای آب کافی برای انجام مأموریت‌های آینده است یا خیر.

به گفته ناسا، “وایپر” به اندازه یک خودروی حمل وسایل گلف است و تجهیزات مخصوصی را دارد که توسط آنها می‌تواند آب را زیر سطح ماه شناسایی کند. هنگامی که “وایپر” وجود آب را زیر ماه تشخیص دهد، از مته مخصوص خود موسوم به “تریدنت”(TRIDENT) برای حفاری و یافتن آب استفاده می‌کند. تریدنت، مته‌ای به طول یک متر است که می‌تواند نمونه‌های مورد نیاز برای بررسی را از دل خاک بیرون بیاورد.

حال ناسا اعلام کرد که شرکت “استروباتیک”( Astrobotic) را به عنوان همکار تجاری خود در این پروژه انتخاب کرده است.

شرکت رباتیک فضایی “استروباتیک” از قرارداد ۱۹۹.۵ میلیون دلاری استفاده خواهد کرد تا خدمات تحویل وایپر را اجرا کند.

قرار است وایپر به مدت ۱۰۰ روز ماموریت خود را ادامه دهد و به دنبال یخ روی ماه باشد.

این کاوشگر ۱۰۰ پوندی از چهار ابزار علمی استفاده خواهد کرد تا نمونه‌ها را جمع‌آوری کند.

“جان تورنتون”(John Thornton) مدیرعامل “استروباتیک” گفت: این افتخار و مسئولیت بزرگی است که توسط ناسا برای همکاری در این پروژه ملی و مهم انتخاب شده‌ایم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *