اخبار داغ

نرخ سود بانکی حتما کاهش می یابد

  پرویزیان اعلام کرد در حال حاضر که نرخ سود در بازار بین بانکی تعدیل شد و اثر مثبتی بر روی بازار سرمایه گذاشت و باعث شد، توجه مردم به بازار سرمایه جلب شود و بازار سرمایه هم رونق گرفت.   پرویزیان (رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی) اعلام کرد در حال حاضر که […]

اشتراک گذاری
19 خرداد 1399
97 بازدید
کد مطلب : 1487

 

پرویزیان اعلام کرد در حال حاضر که نرخ سود در بازار بین بانکی تعدیل شد و اثر مثبتی بر روی بازار سرمایه گذاشت و باعث شد، توجه مردم به بازار سرمایه جلب شود و بازار سرمایه هم رونق گرفت.

 

پرویزیان (رییس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی) اعلام کرد در حال حاضر که نرخ سود در بازار بین بانکی تعدیل شد و اثر مثبتی بر روی بازار سرمایه گذاشت و باعث شد، توجه مردم به بازار سرمایه جلب شود و بازار سرمایه هم رونق گرفت اما وقتی نرخ به صورت دستوری و بالای ۲۲ درصد تعیین می‌شود این انعطاف‌پذیری را از دست می‌دهد.

وی در ادامه افزود: بانک مرکزی سیاست‌های جدیدی را دنبال می‌کند و سیاست بانک مرکزی برای نرخ سود این است که برای کشف نرخ سود زمینه‌سازی می‌کند تا اینکه بازار پول این نرخ را مشخص کند.

پرویزیان اعلام کرد یکی از پیشنهادات این بود که اجازه دهند به جای تعیین دستور نرخ سود، بازار در یک نظم تعریف شده این نرخ‌ها را تجربه کند و معتقدیم نرخی که در بازار کشف می‌شود به تدریج منجر به تعادل سایر بازارها هم می‌شود.

یک اقدام بسیار مهم در این مسیر، ساماندهی موسسات غیر مجاز بود که به تعدیل نرخ سود بسیار کمک کرد.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *