اخبار داغ

برای اولین بار در ایران و توسط شرکت ملی نفت رقم خورد؛ گشایش LC ۵۰ هزار میلیارد ریالی برای دانش بنیان ها

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: روز جمعه یک رویداد جدید و مهم برای اولین بار در ایران و توسط شرکت ملی نفت ایران رقم خورد که با دستور و ابلاغ کتبی وزیر، موفق شدیم در سقف ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اسنادی یا LC را به نفع شرکت های دانش بنیان باز کنیم.
اشتراک گذاری
22 اردیبهشت 1403
46 بازدید
کد مطلب : 158559

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، محسن خجسته مهر در آخرین روز از نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی؛ در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  با آغاز به کار دولت سیزدهم، یک ریل گذاری بسیار عمیق که قابلیت رسوخ را پیدا کرده اتفاق افتاده و امروز شاهد رونمایی از عملکرد و دستاوردهای ‌۲ – ۳ سال گذشته هستیم؛ کلیه اقدامات فناورانه، پژوهشی و ساخت بار اول در بخش کالا و تجهیزات و همچنین پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه های زنجیره ارزش شرکت نفت ایران، از اکتشاف توسعه تولید و بهره برداری و انتقال، تاکنون حدود مجموعا ۳۷۰ میلیون دلار و ارزش کل قراردادهای منعقد شده تا کنون حدود ۲۱ همت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه ۲ اقدام مهم دیگر را انجام داده ایم، تصریح کرد: در بخش بکارگیری شرکت های دانش بنیان، کار را فراتر از موضوعات تئوری، نظری و صرفاً تحقیقاتی و پژوهشی برده و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و صنعت نفت را مثال زدند باید صنایع بزرگ از جمله صنعت نفت را  دانش بنیان کنیم.

وی ادامه داد: در قالب اقدامات چاه محور، حدود ۷۵۰ حلقه چاه کم بازده را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دادیم که موفق شدند با ایده های خودشان برخی را تبدیل به قرارداد کنند و اکنون در حال اجرا هستند، بنابراین می توان گفت از مرحله نیمه صنعتی عبور کرده و به مرحله صنعتی رسیده ایم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ما اعتقاد داریم کمک به شرکت های دانش بنیان و دانش بنیان کردن صنعت نفت، یک زنجیره دارد که ما باید کل زنجیره شرکت های دانش بنیان را در نظر بگیریم و از خدمات آن ها استفاده کنیم؛ امروز حتی از طریق صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت خدمات بانکی از جمله خدمتی که مربوط به ضمانت نامه ها است را با ۴۰ درصد قیمت بانک ها در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهیم.

خجسته مهر با بیان اینکه روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ یک رویداد جدید و مهم؛ برای اولین بار در ایران و توسط شرکت ملی نفت ایران رقم خورد، اظهار کرد: با دستور و ابلاغ کتبی وزیر، موفق شدیم در سقف ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اسنادی یا LC را به نفع شرکت های دانش بنیان باز کنیم یعنی هر شرکت دانش بنیانی که برای وزارت نفت و شرکت ملی نفت خدمتی انجام می دهد دیگر نیاز نیست منتظر بماند تا صورت وضعیتش پاس شود که این نیز در ادامه زنجیره است.

وی با اعلام اینکه امروز شاهد یک رویداد مهم دیگر هستیم، عنوان کرد: ۲ توافق نامه به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار مربوط به ساخت لوله های CRA و‌لوله های مغزی سیار امضا می شود، این همان موافقت نامه سال گذشته است که توسط وزیر نفت و معاون رییس جمهور به امضا رسید، پس از گذشت ۹ ماه پیگیری اکنون این توافق نامه ها با شرکت های دانش بنیان به امضا می رسد.

 مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: همچنین ۱۱ قرارداد با شرکت های دانش بنیان خواهیم داشت و این نوید را می دهیم که بزرگترین قرارداد تولید بار اول امروز امضا می شود که مربوط به ساخت لولوله های RTP است و  می خواهیم با این قرارداد، نسل لوله‌های فلزی را منقرض کنیم تا دیگر به تعمیرات فزاینده و زمانبر نیاز نداشته باشیم؛ برآورد ما این است که طول لوله‌های مورد نیاز، سالانه حدود یک هزار کیلومتر باشد و انشاالله با انعقاد این قرارداد انجام می‌شود. صنعتگران کشور ما باید از این فناوری لوله های جدید استفاده کنند که مزیت های مختلف زیست محیطی و صنعتی نیز دارد.

خجسته مهر با بیان اینکه امروز ۲ توافق نامه و حدود ۱۱ قرارداد به امضا می‌رسد تصریح کرد: ۸ قرارداد آن مربوط به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ،یک قرارداد نفت و گاز اروندان، یک قرارداد مربوط به شرکت مهندسی و توسعه نفت و یک قرارداد دیگر نیز مربوط به مدیریت کالا شرکت ملی نفت ایران است و جمعا ۴۰ همت توافق نامه و قرارداد امضا می شود.

وی بیان کرد: امیدوارم همانطور که امروز قرارداد امضا می‌کنیم، در سال های آینده نیز بتوانیم از دستاوردها و عملکردهایمان رونمایی کنیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *