اخبار داغ

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز عنوان کرد ایجاد بوستان‌های میوه در مناطق شهری اهواز/ اجرای طرح هر خانه یک نهال

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به آماده‌سازی فضاهای شهری در آستانه نوروز و انجام گل‌کاری، از برنامه‌ریزی برای ایجاد بوستان‌های میوه در هر منطقه شهرداری خبر داد. علی اصغر اسداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه این سازمان برای پایان سال و شب عید، اظهار کرد: یکی از […]

اشتراک گذاری
30 دی 1402
323 بازدید
کد مطلب : 157896

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به آماده‌سازی فضاهای شهری در آستانه نوروز و انجام گل‌کاری، از برنامه‌ریزی برای ایجاد بوستان‌های میوه در هر منطقه شهرداری خبر داد.

علی اصغر اسداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه این سازمان برای پایان سال و شب عید، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های این سازمان در آستانه پایان سال، افزایش گل‌کاری‌ها است که از آبان‌ماه آغاز شده است.

وی افزود: فلاور باکس‌ها یا گل‌جایگاه‌هایی با هویت خوزستان مانند سبد خرما، بلم و فنجان‌های قهوه در سطح شهر ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: همچنین با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری، قرار است المان‌ها و نمادهایی که در شهر نصب می‌شوند، گل‌آرایی داشته باشند.

وی بیان کرد: کشت درختان بومی، مقاوم، مثمر، گل‌دار، بادوام و سازگار نیز در برنامه است. در این راستا طرح هر خانه یک نهال را داریم و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان پارک‌ها نهال درخواست کنند تا نهال برای کاشت در اختیارشان قرار بگیرد.

اسداللهی با اشاره به پیش‌بینی ایجاد بوستان‌های میوه محلی در هشت منطقه اهواز گفت: در این راستا در هر منطقه اهواز دو بوستان میوه محلی مانند توستان، نخلستان، نارنجستان و کنارستان ایجاد می‌شود و این کار آغاز شده است.

وی افزود: کشت درختان گل‌دار برای معابر نیز پیش‌بینی شده است. ۱۱ هکتار گل‌کاری در مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع در میادین و نقاط مختلف نیز انجام می شود که تا آخر بهمن‌ماه تکمیل خواهد شد. ۱۱ باغ فرش گل و ۲۳ باغچه صخره‌ای نیز در سطح شهر ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: بخش‌هایی از فضای سبز که با کارهایی به جز عملیات عمرانی از بین رفته است، از ۱۰ بهمن‌ماه ترمیم می‌شوند اما فضای سبزی که به دلیل کار عمرانی تخریب شده باید پس از اتمام این پروژه‌ها ترمیم شوند.

وی با اشاره به بازدهی درختکاری‌ها در سطح شهر افزود: برخی درختان توت که سال گذشته پشت بیمارستان مهر یا در بلوار ساحلی کشت شدند، امسال کمی میوه داده‌اند اما معمولا بازدهی آن‌ها بعد از یک سال است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *