اخبار داغ

دوره آموزشی کاربرد گیمیفیکیشن در برند سازی و بازاریابی

گیمیفیکیشن، مفهومی جذاب و موثر در دنیای امروز است که در ایران به عنوان “بازی‌ وار سازی”، “بازی‌ سازی”، “بازی‌ کاری” یا “بازی‌ آفرینی” ترجمه و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مفهوم به اشاره به استفاده از ویژگی‌ ها و اصول طراحی بازی در زمینه‌ های مختلفی که معمولاً ارتباطی مستقیم با بازی ندارند، اشاره […]

اشتراک گذاری
26 دی 1402
437 بازدید
کد مطلب : 157876

گیمیفیکیشن، مفهومی جذاب و موثر در دنیای امروز است که در ایران به عنوان “بازی‌ وار سازی”، “بازی‌ سازی”، “بازی‌ کاری” یا “بازی‌ آفرینی” ترجمه و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مفهوم به اشاره به استفاده از ویژگی‌ ها و اصول طراحی بازی در زمینه‌ های مختلفی که معمولاً ارتباطی مستقیم با بازی ندارند، اشاره دارد. به عبارت دیگر، گیمیفیکیشن به کارگیری عناصر بازی در محیط‌ها و فعالیت‌ های واقعی زندگی انسانی اشاره دارد.

یکی از چالش‌های اساسی در دنیای امروز، تشویق افراد به مشارکت فعال و مداوم با توجه به استانداردهای بالا و رقابت شدید است. گیمیفیکیشن می‌تواند در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا کند. هدف اصلی گیمیفیکیشن افزایش تعامل، تامین نیازها، ایجاد جذابیت در محیط، ایجاد وفاداری، درگیر کردن ذهنی، تغییر و بهبود رفتارها و ایجاد رفتارهای مطلوب است. گیمیفیکیشن در واقع زمینه‌ای ترکیبی از فناوری اطلاعات و تکنولوژی، علوم رفتاری و روانشناسی است که در زندگی واقعی در زمینه‌های گوناگونی از جمله کسب‌وکار، آموزش و یادگیری، سلامت و بهداشت، تغییر رفتارهای اجتماعی و فرهنگی، نیروی انسانی، برندسازی و  بازاریابی، تبلیغات، شهر هوشمند، زندگی شخصی و خانوادگی و بسیاری دیگر اعمال می‌شود.

دوره آموزشی کاربرد گیمیفیکیشن در برند سازی و بازاریابی در تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ توسط مدیر دپارتمان تولید محتوی سرای نو آوری جناب آقای دکتر سید محمد رضا میر احمدی ، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار میگردد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *