اخبار داغ

گرامیداشت نهم دیماه در لالی

گرامیداشت نهم دیماه در شهرستان لالی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیخ رضا حیدری، استاد سطوح عالی و حضور اقشار مردم و مسئولان در مسجد شامل این شهر برگزار شد به گزارش پایگاه خبری خوزستان خوزنا در مراسمی که باهدف بزرگداشت حماسه نهم دیماه در مسجد جامع شهر لالی با حضور اقشار مختلف مردم، […]

اشتراک گذاری
11 دی 1402
208 بازدید
کد مطلب : 157770

گرامیداشت نهم دیماه در شهرستان لالی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیخ رضا حیدری، استاد سطوح عالی و حضور اقشار مردم و مسئولان در مسجد شامل این شهر برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری خوزستان خوزنا در مراسمی که باهدف بزرگداشت حماسه نهم دیماه در مسجد جامع شهر لالی با حضور اقشار مختلف مردم، نوجوانان و جوانان و مسئولان شهرستان برگزارشد حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری از علمای خوزستان و استاد سطوح عالی حوزه و مدرس مقاطع تکمیلی دانشگاه به سخنرانی پرداخت.

حیدری با اشاره به دستور قرآن کریم مبنی بر یادآوری و یادبود《 ایام الله》به تبیین معنای یوم الله  پرداخت و روز نهم دیماه سال ۸۸ را یکی از آن روزها دانست و گفت: 《 نهم دیماه در تاریخ تاریخ کشور ما و روزشمار انقلاب شکوهمند اسلامی ما، نقطه کانونی و نقطه عطف است و اهمیت آن برای کسانی که در آن ایام دست اندرکار بودند و مسئولیتی داشتند و حوادث را رصد می کردند واضح تر است》.


این استاد دانشگاه با بیان خاطره ای از ششم، و هشتم دیماه سال ۸۸ که در دوران مسئولیت وی در نهاد رهبری داشگاه صنعت نفت بوده است گفت: 《اگرچه ۹ دیماه در سطح ملی مشهور شد اما در اهواز دانشجویان، حوزویان و مردم در هفتم دیماه و هشتم دیماه بیرون آمدند و البته در برخی شهرستانهای دیگر هم همینطور بود》.
این محقق خوزستانی روز نهم دیماه سال ۸۸ را روز ظهور و بروز بصیرت مردم، حق بینی مردم، دشمن شناسی مردم دانست که با امام و رهبر خود میثاق دوباره بستند.

وی با اشاره به لزوم تبیین و تشریح حوادث تاریخی برای نسل نوجوان و جوان و دانش آموزان به انواع جنگ هایی که دشمنان بر ملت ما تحمیل کردند اشاره کرد و گفت: باید ابعاد جنگ ترکیبی دشمنان را برای  نسل جدید بیان کنیم.


نویسنده کتاب علامه شیخ یعقوب بختیاری: با برشمردن افتخارات مردم انقلابی و رشید لالی ، برخی از آن افتخارات را برای همه ملت ایران و جهان زبانزد دانست و گفت:《 یک نمونه اش سردار سرافراز سپاه اسلام  حاج آقا دکتر محسن رضایی است. ایشان فرزندی از فرزندان شما و برادری از برادران شما است که برای همه ما مایه افتخار است.》
وی در بخش پایانی سخنان خود، با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، به پیشینه روشنگری علما و امام راحل درباره خطر غده سرطانی اسرائیل پرداخت.

این مراسم با سردادن شعارهای انقلابی و قرائت قطعنامه به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *