اخبار داغ

شب جادویی رونالدو: این رکورد هم برای تو!

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از  “ورزش سه”، کریستیانو رونالدو امشب به نقطه عطف جدیدی در دوران طولانی فوتبال خود در عربستان سعودی خواهد رسید. همه چیز در ریاض برای میزبانی جشن بزرگ کریستیانو رونالدو آماده است: هزار و دویستمین بازی او به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای. رکوردی که برای تعداد کمی از […]

اشتراک گذاری
18 آذر 1402
379 بازدید
کد مطلب : 157639

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از  “ورزش سه”، کریستیانو رونالدو امشب به نقطه عطف جدیدی در دوران طولانی فوتبال خود در عربستان سعودی خواهد رسید. همه چیز در ریاض برای میزبانی جشن بزرگ کریستیانو رونالدو آماده است: هزار و دویستمین بازی او به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای. رکوردی که برای تعداد کمی از فوتبالیست‌ها در دوران حرفه‌ای رقم می‌خورد. 

در ورزشگاه خانگی النصر، همه چیز آماده است تا این فوق ستاره پرتغالی با پیراهن زرد رنگ این رکورد را جشن بگیرد. رقیب آنها الریاض است و بازی از ساعت ۲۱:۳۰ شروع می‌شود.

لوئیس کاسترو، کریستیانو را در دیدار برابر استقلال تاجیکستان به میدان نفرستاد و به او استراحت داد. در دیداری که برای النصر تشریفاتی بود.

به این ترتیب رونالدو می‌تواند بازی شماره ۱۲۰۰ دوران حرفه‌ای خود را در حضور هوادارانش تکمیل کند. برای این مهم انتظار می‌رود تا ۲۵۰۰۰ هوادار امروز ورزشگاه را پر کنند و نام کریستیانو رونالدو را فریاد بزنند. رونالدو نیز قطعا انگیزه بالایی خواهد داشت تا در این بازی ویژه گلزنی کند.

1963904

کریستیانو رونالدو از زمانی که در ۱۴ آگوست ۲۰۰۲ با پیراهن اسپورتینگ لیسبون در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرد، تاکنون نزدیک به ۲۲ سال در بالاترین سطح فوتبال دنیا بازی کرده است.

او در این سال‌ها در هر پنج تیم باشگاهی که در آنها به میدان رفته، توانسته عناوین ورزش جمعی و انفرادی، بزرگی به دست بیاورد: با پیراهن اسپورتینگ پرتغال، منچستریونایتد، رئال مادرید، یوونتوس، النصر و البته تیم ملی پرتغال.

1956561

بازی‌های انجام شده و گل‌های زده شده
اسپورتینگ پرتغال: ۳۱ بازی و ۵ گل
منچستریونایتد: ۳۴۶ بازی و ۱۴۵ گل
رئال مادرید: ۴۳۸ بازی و ۴۵۰ گل
یوونتوس: ۱۳۴ بازی و ۱۰۱ گل
النصر: ۴۵ بازی و ۳۸ گل
پرتغال: ۲۰۵ بازی و ۱۲۹ گل

اسطوره پرتغالی حالا به گل شماره ۹۰۰ خود نیز نزدیک است. اکنون در کارنامه رونالدو ۸۶۸ گل دیده می‌شود. کریستیانو زمان به اندازه کافی دارد و قصد دارد در ۳۸ سالگی به رکورد ۹۰۰ گل برسد. او حداقل تا ژوئن ۲۰۲۵ بازی خواهد کرد. 

پیتر شیلتون، دروازه‌بان انگلیسی (۱۳۷۵ بازی) و همچنین پل باستوک (۱۲۸۶) و برزیلی‌هایی چون روجریو سنی (۱۲۳۷) و فابیو (۱۲۱۲)، همگی دروازه‌بان، از حیث تعداد بازی بالاتر از رونالدو قرار دارند اما او می‌خواهد این رکورد را نیز به نام خود کند. موفق خواهد شد؟

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *