اخبار داغ

وزیر نفت: گروه نفت و گاز به رشد اقتصادی بی‌سابقه ۲۵.۶ درصدی رسید

وزیر نفت گفت: گروه نفت و گاز به رشد ۲۵.۶ درصدی رسیده که بی‌سابقه است، سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز یکی از مهم‌ترین وظایف وزارت نفت است. جواد اوجی چهارشنبه، یکم آذرماه در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران به رشد درآمدهای ارزی کشور اشاره و اظهار کرد: امروز به گواه مرکز […]

اشتراک گذاری
04 آذر 1402
335 بازدید
کد مطلب : 157576

وزیر نفت گفت: گروه نفت و گاز به رشد ۲۵.۶ درصدی رسیده که بی‌سابقه است، سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز یکی از مهم‌ترین وظایف وزارت نفت است.

جواد اوجی چهارشنبه، یکم آذرماه در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران به رشد درآمدهای ارزی کشور اشاره و اظهار کرد: امروز به گواه مرکز آمار ایران وزارت نفت بهترین کارنامه را دارد و همان‌طور که آقای داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه آن را ارائه کرد، گروه نفت و گاز رشد ۲۵.۶ درصدی را به‌دست آورده که تا به حال سابقه نداشته و البته این رشد به‌واسطه سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در صنعت نفت یکی از کارهای اساسی است که این وزارتخانه همسو با رشد تولید انجام می‌دهد، سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که رشد تولید و ایجاد ارزش افزوده را برای کشور به ارمغان آورده است.

وزیر نفت با بیان اینکه ما در مجموع ذخایر نفت و گاز در دنیا رتبه نخست را داریم، تصریح کرد: این نعمتی خدادادی است که باید بتوانیم این سرمایه‌های بالقوه را بالفعل کنیم تا رشد مطلوبی در دولت مردمی انجام شود.

اوجی ادامه داد: بنده ۳۳ سال در وزارت نفت فعالیت کرده‌ام، اما هیچ‌گاه با چنین رشدی در دوره‌های گذشته روبه‌رو نبودیم که امروز به لطف پروردگار و حمایت دولت و کارشناسان صنعت نفت این رشد محقق شده است.

وی با اشاره به صادرات خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها گفت: در این باره نیز خوشبختانه در بسیاری از کشورها بحث تأمین قطعات یدکی پالایشگاه‌ها و حتی پتروشیمی‌ها و ایجاد پالاشگاه و پتروشیمی فراسرزمینی دنبال می‌شود.

وزیر نفت افزود: بنده بارها اعلام کردم در زمینه احداث پالایشگاه، پتروشیمی و توسعه میدان‌های نفت، گاز و حفاری چاه‌های عمودی و افقی خودکفا هستیم و حتی پا را فراتر گذاشتیم و صدور خدمات فنی و مهندسی را در بسیاری از کشورها دنبال می‌کنیم.

اوجی به افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز اشاره و اظهار کرد: در آغاز به‌کار دولت سیزدهم شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز ۱۵۰ شرکت بود که امروز به بیش از ۶۰۰ شرکت رسیده‌ایم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *