اخبار داغ

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر خبر داد:خانه تاریخی نجاتیان در مرحله مرمت اضطراری

پس از ریزش سر درب ورودی خانه نجاتیان بدلیل شکستگی و نشت آب شرب و آبگرفتگی شوادان، مرمت اضطراری این اثر در دستور کار قرار داده شد. خبرنگار: الهام خلجی- شوشتر؛ سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر در این باره عنوان کرد: پس از ریزش سردرب ورودی به دلیل شکستگی ایجاد شده […]

اشتراک گذاری
20 آبان 1402
306 بازدید
کد مطلب : 157487

پس از ریزش سر درب ورودی خانه نجاتیان بدلیل شکستگی و نشت آب شرب و آبگرفتگی شوادان، مرمت اضطراری این اثر در دستور کار قرار داده شد.

خبرنگار: الهام خلجی- شوشتر؛ سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر در این باره عنوان کرد: پس از ریزش سردرب ورودی به دلیل شکستگی ایجاد شده در لوله انتقال آب با حضور یگان حفاظت، کارشناسان این اداره و عوامل محترم ادارات آتش نشانی، خدمات شهری شهرداری، آبفا، شرکت توزیع برق، گاز و مخابرات رفع خطر لازم انجام و مرمت اضطراری بنا آغاز گردید.

نجار آسیابانی گفت: این مهم با تهیه نقشه های اولیه از وضع موجود و ارائه طرح مرمتی توسط‌کارشناسان اداره میراث فرهنگی همراه بوده است.

وی همچنین افزود: مرمت اضطراری پیش بینی شده این اثر شامل: آواربرداری از شوادان، استحکام بخشی پی، مرمت تاق دالان و ورودی بنا و بخش هایی از شوادان می باشد که از محل اعتبارات مرمت های اضطراری بافت تاریخی و در جهت رفع خطر به مرحله اجرا در آمده است.

شایان ذکر است که برای انجام عملیات‌های مرمتی در بناهای خصوصی ادارات میراث فرهنگی با برخی محدودیت‌ها مواجه هستند، از این رو لازم است تا مالکان املاک دارای پیشینه تاریخی به ویژه املاک فاقد سکونت توجه بیشتری به بناهای ارزشمند در اختیار خود داشته باشند که از مهم‌ترین راهکارهای پیشنهادی، میتوان به تغییر کاربری بنا و استفاده آن در حوزه گردشگری اشاره نمود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *