اخبار داغ

سامانه بارستان رونمایی شد

تجهیز نیوز | به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل، در ابتدای جلسه محمد کروشاوی مدیرعامل سازمان حمل بار با تبریک ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (علیه السلام) به وظیفه ذاتی سازمان مطبوع خود در ساماندهی حمل بار در سطح شهر اشاره کرد […]

اشتراک گذاری
16 مهر 1402
275 بازدید
کد مطلب : 157290

تجهیز نیوز | به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل، در ابتدای جلسه محمد کروشاوی مدیرعامل سازمان حمل بار با تبریک ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (علیه السلام) به وظیفه ذاتی سازمان مطبوع خود در ساماندهی حمل بار در سطح شهر اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از سامانه صدور بارنامه درون شهری (باربرگ) تحت عنوان سامانه بارستان، طرح ساماندهی ناوگان باری شهر اهواز کار خود را آغاز می‌کند.

 

وی با بیان اینکه مطالعات و پژوهش‌های گسترده جهت راه‌اندازی سامانه بارستان صورت پذیرفته، افزود: هدف از اجرای طرح نظارت بر جابجایی بار در سطح شهر، توزیع عادلانه بار، بیمه بارهای قابل جابجایی، نظارت بر کرایه‌ها و یکسان سازی آنها، ارائه خدمات به صورت الکترونیک و حذف مراجعات حضوری بوده است.

مدیرعامل سازمان حمل بار در پایان عنوان داشت: با راه اندازی سامانه بارستان و صدور باربرگ، بسته‌های تشویقی نیز جهت رانندگان حمل بار در نظر گرفته شده که از جمله آنها ارائه سهمیه سوخت می‌باشد،

 

در ادامه جلسه، عادل شیشه‌گری رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز با تبریک هفته وحدت گفت: ضمن تقدیر و تشکر از همکاران پیگیر موضوع، حمل بار و جابجایی آن در شهر به عنوان یک دغدغه مد نظر سایر اعضای شورا بوده است.

 

وی با یادآوری اینکه سامانه بارستان در اجرا باید به گونه‌ای پیش برود که خللی در جابجایی بار به وجود نیاورد، افزود: با اطلاع رسانی دقیق و گسترده، آگاهی بخشی به شهروندان و با در نظر گرفتن آرامش مردم این سامانه بایستی جای خود را پیدا کند.

 

عضو شورای اسلامی شهر همچنین اضافه کرد: انتظار آن است که در کنار نظم بخشی این سامانه در سایر مکان‌های مد نظر مستقر شده و پس از دریافت بازخوردها تمام کلان شهر اهواز مشمول این طرح شود.

شیشه‌گری در پایان به موضوع قطار شهری اشاره و ابراز داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته در مورد موضوع قطار شهری امیدوار هستیم به زودی سازمان قطار شهری جهت ادامه فعالیت با تمام توان خود تلاش نماید.

 

در ادامه جلسه حجت الله سلیمانی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری با تبریک اعیاد ماه ربیع الاول، حمل و نقل شهری را یک رکن بسیار مهم در شهر دانست و گفت: حمل و نقل شهری شامل دو موضوع حمل و نقل شهروندان و همچنین حمل بار می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه حمل و نقل بار در تامین درآمدهای پایدار نقش ویژه‌ای دارد، افزود: سایر کلانشهرها با رشد فزاینده‌ای در این زمینه کار می‌کنند و اهواز در این زمینه قابلیت‌های فراوانی دارد.

 

سلیمانی به موضوع قوانین و دستورالعمل‌های موجود در خصوص ساماندهی حمل بار از سال‌های گذشته اشاره و عنوان داشت: با راه‌اندازی طرح صدور باربرگ در واقع یکی از کارهای بر زمین مانده انجام شده است.

 

معاون حمل و نقل ترافیک بر نظارت اجرای صحیح طرح تاکید و ادامه داد: در ازای اجرای طرح، رانندگان از مزیت‌های اقتصادی بهره‌مند خواهند شد.

 

این مقام مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد: به زودی طرح سامانه بارستان در سراسر نقاط تعیین شده راه‌اندازی و اجرا خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *