اخبار داغ

تشریح آخرین وضعیت پروژه های عمرانی در گفتگوی معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با رادیو شهر

تجهیز نیوز | به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل اداره ارتباطات معاونت فنی وعمرانی شهرداری پرویز حسینی عنوان کرد: روکش آسفالت نه تنها بحث روز بلکه اولویت اول شهروندان و شهرداری اهواز است، شهرداری و شورای شهر اهواز از سال گذاشته مبنا و کار اصلی خود را بهبود وضعیت آسفالت معابر شهر […]

اشتراک گذاری
16 مهر 1402
240 بازدید
کد مطلب : 157287

تجهیز نیوز | به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل اداره ارتباطات معاونت فنی وعمرانی شهرداری پرویز حسینی عنوان کرد: روکش آسفالت نه تنها بحث روز بلکه اولویت اول شهروندان و شهرداری اهواز است، شهرداری و شورای شهر اهواز از سال گذاشته مبنا و کار اصلی خود را بهبود وضعیت آسفالت معابر شهر اهوازگذاشته اند.

وی گفت: سطح معابر سواره رو شهر اهواز ۳۰ میلیون متر مربع است و با بررسی هایی که سال گذاشته انجام گرفت، نیاز شهر اهواز حدود ۱۰ میلیون متر مربع روکش آسفالت است و با بودجه ای که شهرداری طی یک سال دارد نمی تواند جوابگوی این حجم از آسفالت باشد و باید بودجه ۵ سال را همزمان فراهم آوریم شاید بتوانیم معابر سطح شهر را اصلاح کنیم.

 

ما در سال گذاشته با تمام توانی که گذاشته بودیم توانستیم ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع روکش آسفالت را در سطح معابر انجام دهیم و با پیگیریها و تلاشی که امسال همکارانمان در مجموعه شهرداری داشتند توانستیم ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع عملیات روکش آسفالت را تا ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۲را در سطح معابر شهر اجراء کنیم.

 

برنامه ریزی ما این است که ان شاءالله و به یاری خدا بتوانیم تا سطح ۳ میلیون مترمربع و حتی ۳/۵ میلیون مترمربع تا پایان سال برسانیم و این عملیات تقریبا نزدیک به ۳۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری اهواز را شامل می شود که قرار است هزینه کنیم و اگر بخواهیم این عملیات را به ۳/۵ میلیون مترمربع برسانیم چیزی حدود نصف بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۲ بابت روکش آسفالت معابر شهر هزینه شده است.

 

ولی علی رغم تمام این کار ما اگر ۳ میلیون متر مربع روکش آسفالت انجام بدهیم نسبت به ۱۰ میلیون متر مربع باز هم توانستیم ۳۰ درصد از سطح معابر را روکش آسفالت کنیم.

 

حسینی در ادامه اشاره کرد: در کنار این ۱۰ میلیون متر مربع که نیاز است و ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع که تا کنون انجام گرفته، شهروندان مطلع هستند همزمان طرح جامع فاضلاب شهر اهواز در حال اجرا بوده و بطور مستمر معابر شهر را تخریب کرده و از آنجاییکه این طرح، طرح ملی است و نیاز شهر است، سالها تلاش شده که این اتفاق رقم بخورد.

خوشبختانه این طرح در دولت آقای رئیسی آغاز شده و امیدواریم مجموعه آبفا عملیات این طرح را به اتمام برساند تا وضعیت فاضلاب شهر بهبود پیدا کند و همه شهروندان اطلاع دارند هرکار عمرانی یک سری خرابی های به همراه دارد و بطور مثال با همزمانی عملیات روکش آسفالت توسط شهرداری اهواز مجموعه آبفا نیز در حال حفاری معابر است که این الزام است و نمی توانیم آن را متوقف کنیم.

 

تقاضای ما و شهروندان از مجموعه آبفا اینست که اگر معبری را تخریب می کنند در بازسازی آن سرعت عمل داشته باشند چرا که خود این تخریب ها باعث می شود آمار ۱۰ میلیون متر مربع ما مجدد افزایش پیدا کند یعنی اگر بخواهیم حجم آسفالت را به ۳ میلیون متر مربع تا پایان سال برسانیم با این وضعیت حفاریها و با فرسایشی که در سطح معابر رخ می دهد احتمالآ ۳۰ درصد آن به حدود ۱۵ درصد کاهش می یابد.

 

معاون فنی و عمرانی در پاسخ به سوال مجری رادیو شهر که چرا برخی معابر توسط شهرداری آسفالت می شود و بعد بلافاصله توسط آبفا تخریب می شود و آیا هماهنگی لازم بین این دو دستگاه اجرایی صورت نمی گیرد، گفت: ما در یک کمیسیون مشترک حفاری که تمام دستگاههای زیر ساختی در آن کمیسیون حضور دارند و درآن کمسیون همه دستگاهها موظف هستند در ابتدای سال برنامه اجرایی سال خود را ارائه دهند.

از سال گذاشته این کمیسیون تشکیل شده و از ابتدای امسال شروع به فعالیت کرده و یک سری نا هماهنگی ممکن است در این کمیسیون بوجود بیاید و گاهی وقت ها موارد اضطراری نیز به وجود بیاید مانند خیابان امنیت بهارستان که شهرداری آنرا روکش آسفالت کرد، ولی به دلیل افت فشار و قطعی آبی که در آن خیابان برای شهروندان پیش آمد آبفا مجبور شد مجدد این خیابان را حفاری کند تا مشکل آب شهروندان را برطرف کند. و گاهی موارد استرای دیگری مانند نشست آسفالت ها رخ میدهد و این باعث می شود روکش آسفالت جدید دچار آسیب بشود.

 

ما در تلاش هستیم با همکاری استانداری این برنامه ها را مجددا پیگیری،برنامه ریزی و اطلاعات را باهم ردو بدل بکنیم تا هماهنگی را بین این دو دستگاه بیشتر داشته باشیم.

 

پرویز حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در خصوص صدور مجوز حفاریها افزود: مجوز حفاری معابر از طریق شهرداری اهواز صادر می شود و این مجوز داری یک پیوست است که در آن زمانبندی انجام کار مشخص شده یعنی چه زمانی حفاری به چه عرضی به چه طولی و چه زمانی ترمیم معبر حفاری شده انجام بشود.ولی خیلی از مواقع با توجه به اینکه پیمانکار زیر سازی و روکش آسفالت آبفا با پیمانکاری که لوله گذاری می کند از هم مجزا هستند بین این دو اختلاف زمانی وجود دارد و گاهی مشکلات مالی آبفا سبب می شود پیمانکاران پای کار حاضر نشوند و این اتفاقات رخ می دهد و زمانبندی مجوزی که شهرداری صادر می کند، مشخص است و توسط آن مجموعه تعهد داده می شود که در موعد مقرر حفاری را اجرا بکند و ماهم بطور مستمر در حال رصد هستیم و به دستگاهای نظارتی و استانداری خوزستان و سازمانهای بازرسی وضعیت را اعلام می کنیم.

 

معاون فنی و عمرانی در خصوص آخرین وضعیت پلها و تقاطع ها گفت: شهرداری اهواز امسال دو تقاطع اصلی را در دستور کار دارد که یکی تکمیلی و یکی احداث جدید است.

 

آخرین قطعه تقاطع شهید کجباف که محور ال ۴۰۰ است در حال تکمیل و نصب قطعات سگمنت است که خوشبختانه در این محور پیشرفت های خوبی داشتیم و امیدواریم تا پایان آذر ماه بتوانیم خود اصل محور را به پایان و به بهره برداری برسانیم،

 

همچنین برای سطح صفر و احیای میدان شهید بندر(چهار شیر، المان نوستالژیک شهر) با میراث فرهنگی مذاکراتی جهت طراحی و برنامه‌ریزی صورت پذیرفته، در زیر عرشه محورها نور پردازی طراحی شده، پیاده روها طراحی و بخشی از آن در حال اجراست و امیدواریم تمام مجموعه اقدامات طراحی سطح صفر میدان شهید بندر تا پایان دی ماه به اتمام برساند تا در دهه فجر هم پل و هم سطح صفر را به بهره برداری برسانیم تا یک پروژه در شان شهروندان را تقدیم کنیم.

 

وی در ادامه افزود: یک ماه است کلنگ زنی و طراحی میدان جمهوری انجام گرفته، همچنین پل عرشه این تقاطع ویژه طراحی شده، تمام تقاطع های غیر همسطحی که در سطح شهر اهواز ساخته شده بصورت رفت و برگشت و مجزا بر روی دو پایه احداث شده اند ولی پل این تقاطع قرار است بر روی تک پایه و با عرشه یکپارچه به عرض ۲۵ متر اجرا گردد و این طرح برای اولین بار در کشور با عرشه ای به این عرض ساخته می شود که به دلیل کاهش ۳۰ درصد هزینه، کمترین برخورد را با زیر ساخت های موجود در میدان و بلوار خواهیم داشت.

البته در احداث این تقاطع یک سری مشکلاتی با برق منطقه ای وجود دارد که با جلساتی که با هم برگزار کردیم در حال رفع آنها هستیم، پیمانکار پروژه در حال تجهیز امکانات حفاری شمع ها و بافتن سبدها به وسیله میلگرد است و مقرر شده هفته آتی دستگاه حفارشمع با هماهنگی بعمل آمده با برق منطقه ای شروع بکار کند و حفاری شمع ها را انجام بدهد.

حسینی ادامه داد: در شهرداری اهواز همانگونه که شهروندان مستحضر هستند سال گذاشته تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه را به بهره برداری رساندیم و سطح صفر آن را مناسب سازی کردیم، ولی خود ما در مجموعه اعتقاد داریم چیزی که ساخته شده در خور شان شهروندان نیست و می‌بایست بهتر از این میدان بهسازی شود و طرح بهسازی سطح صفر در دست آماده داریم و هم اکنون نور پردازی پلها در دست اجراست و به زودی تکمیل خواهد شد و پس از آن عملیات اجرایی سطح صفر میدان دانشگاه و خیابان انوشه را خواهیم داشت و البته برای خیابان انوشه که محل تفریحی و گردشگری اهواز محسوب می شود برنامه ریزی شده تا بهسازی و مرتب سازی کنیم و با اجرای این دو طرح شاهد یک تقاطع خوب خواهیم بود.

 

پرویز حسینی در پاسخ به ترمیم و بازسازی پل طبیعت گفت: در سال ۱۳۹۰ با هماهنگی که با شرکت آبفا شد به عنوان یک پل طبیعت از آن استفاده بشود،ولی واقعیتی که وجود دارد این پل زمان احداث یک کار نویی بشمار می رفت و اگر با ما بقی شهرها مقایسه شود تفاوت‌های اساسی و جود دارد. البته قرار است کف این پل را بهسازی و از نو احیا کنیم پیمانکار مربوطه اخذ شده که عملیات بهسازی و مرتب سازی را تا قبل از شب عید تحویل دهد تا شهروندان بتوانند از آن به نحوه احسنت استفاده و تردد نمایند.

 

وی با اشاره به اینکه پل طبیعت اصلی شهر که بر روی رودخانه قرار خواهد گرفت و در دست طراحی است افزود: در سال ۱۴۰۳ با همکاری شورای شهر اگر بتوانیم مجوز احداث آن را از سازمان آب و برق خوزستان دریافت کنیم چون رودخانه در اختیار این سازمان است و می‌بایست برخی مجوزات لازم را آنها صادر بکنند. و پلی طراحی خواهد شد که مد نظر مجموعه شهرداری باشد.

 

معاون فنی و عمرانی با اشاره به وجود سه پل قدیمی در سطح شهر اهواز گفت: پلهای قدیمی که دچار مشکلند و می‌بایست بازسازی شوند از جمله پل راهنمایی که عرض آن کم و شرایط نامناسبی دارد و خوشبختانه تعریض این پل طراحی و به مناقصه رفته است. پل دوم پل پیچ استادیوم که سال‌هاست بهسازی و بازسازی نشده و مراحل مناقصه آن در حال انجام است. پل سوم پل لشکر است که قدمت بیش از ۵۰ سال دارد و داری یک سری مشکلات و نیازمند بهسازی و بازسازی مجدد است و همچنین پل علوی، در حال انجام مقدمات مناقصه این چهار پل هستیم و انتظار داریم عملیات بازسازی به سرعت انجام بشود تا بتوانیم این خدمت ماندگار را تقدیم شهروندان کنیم.

 

حسینی گریزی به طرح باز زنده سازی ساحل کارون زد و گفت: ما در حال حاضر ۱۰۵ هکتار ساحل رودخانه را در سطح شرق و غرب رودخانه در دست طراحی و اجرا داریم و هفته آینده ۱۵ هکتار در غرب رودخانه حد فاصل نخلستان تا پل پنجم را کلنگ زنی خواهیم کرد. پیمانکار این طرح انتخاب شده ودر حال آماده سازی مقدمات اولیه است. ۳۸ هکتار در شرق رودخانه حد فاصل پل پنجم تا خیابان جنت نیز طراحی شده که امید داریم ۱۵ هکتار آن نیز امسال آغاز بکار نماید تا بتوانیم در چهار گوشه شهر اهواز منطقه گردشگری داشته باشیم و سعی بر اینست تا پایان سال این دو نقطه از ساحل را ساماندهی کنیم.

 

معاون فنی و عمرانی در پاسخ به سوال احداث شهر بازی جدید گفت: شهرداری اهواز در حال مذاکره با سرمایه گذار جهت طراحی شهر بازی جدید به مساحت ۳۰ هکتار در منطقه ۲ شهرداری است و خوشبین هستیم مذاکرات با سرمایه گذار به نتیجه خوبی برسد و به زودی شاهد انعقاد قرارداد و شروع عملیات اجرایی آن باشیم.

 

پرویز حسینی در مورد احداث تفرجگاه جدید افزود: ما همیشه پارک هایمان همسطح بودند، در کنار پل ولایت در کوی رمضان یک سری تپه به طول ۱/۵ کیلومتر وجود دارد . طراحی آن بعنوان تفرج گاه کوهساران اهواز آغاز شده و قرار است امسال کارهای زیر ساختی آن انجام گیرد که بخشی شستشوی خاکی است که همیشه در اثر بارندگی تبدیل به گل شده و سطح معابر را در برمیگرفت و ان شاء الله در سال ۱۴۰۳ اصل تفرج گاه را جهت استفاده عموم شهروندان اهواز احداث خواهیم کرد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *