اخبار داغ

مقاومت صنعت پتروشیمی در مقابل تحریم‌ها

تجهیز نیوز | عبدالرحیم قنبریان، مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران در خصوص تولید محصولات های‌تک اظهارداشت: تولید این محصولات از مواردی است که شرکت پتروشیمی جم و زیرمجموعه‌‌ها پیگیر دستیابی به آن هستیم و جزء برنامه‌های راهبردی است. در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست از ۴ محصول […]

اشتراک گذاری
03 مهر 1402
246 بازدید
کد مطلب : 157147

تجهیز نیوز | عبدالرحیم قنبریان، مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران در خصوص تولید محصولات های‌تک اظهارداشت: تولید این محصولات از مواردی است که شرکت پتروشیمی جم و زیرمجموعه‌‌ها پیگیر دستیابی به آن هستیم و جزء برنامه‌های راهبردی است. در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست از ۴ محصول رونمایی کردیم و رویکرد ما متنوع کردن محصولات بوده است تا در بازار داخلی و جهانی دچار رکود نشویم.

 

وی افزود: در سال جاری موفق به تولید دو محصول کاربردی با کاتالیست‌های داخلی شدیم. یکی از این محصولات گرید اچ دی ۴۰۴۷ و دیگری اچ ام ای ۵۰۳۷ بود که هر دو محصول برای ساخت لوله‌های فلزی کاربرد دارد و امیدواریم بتوانیم آن‌ها را تجاری سازی کنیم. دو محصول دیگر را همکاران ما در مجموعه جم پیلن تولید کردند که رونمایی شد و از طرف دیگر با توجه به نیاز صنعت کشور یک تفاهم‌نامه در مجموعه جم پیلن با شرکت پژوهش فن‌آوری امضا شد که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های شرکت پژوهش فن آوری پتروشیمی استفاده کنیم و با تهیه کاتالیست‌های بومی محصولات جدی به بازار عرضه کنیم.

 

قنبریان در خصوص تأثیر تحریم‌ها بر صنعت پتروشیمی توضیح داد: در بحث تأمین تجهیزات تحریم‌ها باعث شد که در این حیطه با بومی‌سازی مواجه باشیم و امیدواریم که این موضوع ادامه داشته باشد. در یک سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان، دانش تولید بعضی تجهیزات حساس و پرکاربرد صنعت پتروشیمی را که از اروپا و ژاپن وارد می‌شده است را بومی‌سازی کردند و در آبان‌ماه محصولات تولیدی، جایگزین محصولات وارداتی خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در حال قوی کردن خود هستیم و مسیر سختی را در پیش داریم. مواردی که در حال وقوع است تکلیفی است که رهبر انقلاب مشخص کردند؛ در عین حال خطرپذیری با چشم باز است، که مدیران باید انجام دهند. اگر به این باور برسیم که می‌توانیم قطعاً خواهیم توانست. چنانکه توانستیم حدود ۵هزار قطعه را بومی‌سازی کنیم.

 

قنبریان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایر بخش‌ها هم اعلام خودکفایی کنیم و بگوییم تحریم‌ها منجر به بومی سازی دانش صنعت پتروشیمی شد و ایران با تامین دانش و تجهیزات و خوراک، نیاز این صنعت در دنیا را برآورده می‌کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *