اخبار داغ

گفتگویی اختصاصی و دوستانه با جناب آقای پروفسور حسین وظیفه دوست استاد تمام گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران

تجهیز نیوز / به گزارش سرویس مدیریت بازرگانی ، رسانه کلام قلم با استاد تمام گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران جناب آقای پروفسور حسین وظیفه دوست گفتگویی انجام داده اند که چکیده ای از این گفتگو دوستانه در دنباله تقدیم مخاطبین معزز می شود. با سلام ضمن تقدیر و تشکر […]

اشتراک گذاری
30 شهریور 1402
289 بازدید
کد مطلب : 156950

تجهیز نیوز / به گزارش سرویس مدیریت بازرگانی ، رسانه کلام قلم با استاد تمام گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران جناب آقای پروفسور حسین وظیفه دوست گفتگویی انجام داده اند که چکیده ای از این گفتگو دوستانه در دنباله تقدیم مخاطبین معزز می شود.

با سلام

ضمن تقدیر و تشکر و ابراز لطف و مراحم شما، من حسین وظیفه دوست متولد اول شهریور ۱۳۴۵ در شهرستان نیشابور هستم. دکترای تخصصی بازاریابی و عضو هیأت علمی گروه بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات می باشم. سالهای بسیاری را در سمت های مدیر گروهی، رئیس واحدی و دبیری منطقه ۸ دانشگاه در شهرهای مشهد، نیشابور و تهران گذرانیده ام. در سازمان گردشگری و صنایع دستی مدیرکل و رئیس ستاد تسهیلات سفر و عضو هیأت مدیره شرکتهای زیادی از جمله صندوق ضمانت صادرات ایران، صندوق ضمانت سرمایه گذاری  تعاون کشور، عضو و رئیس هیأت مدیره قند پیرانشهر و … بوده ام. همچنین عهده دار مشاوره در امور مدیریت و ….. بازاریابی در شرکتهای بسیاری بوده و در دوره های مختلف ریاست انجمن علمی بازاریابی ایران و رئیس انجمن مدیریت کسب و کار ایران را بر عهده داشته ام. عمده ترین عاملی که باعث انتخاب این رشته شد، ابتدا شرایط حاکم بر سالهای ۶۲ و ۶۳ کشور و سپس راهنمایی استاد بزرگوارم جناب ابراهیم زاده باعث شد که در آن سالها که آغازین سالهای دانشگاه بعد از انقلاب فرهنگی بود و کمتر کسی …… در شهر زادگاهم از رشته های دانشگاهی مخصوصا مدیریت مطلع بود، انتخابی مناسب در زندگی داشته باشم. رتبه من در آن سالها ۳۰۰ شد و اولین رشته و اولین دانشگاه که همانا مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران بود، قبول شدم. بارها در گفتگوهای متعدد تاکید کرده امکه اگر بار دیگر هم بخواهم پس از پایان، آغازی داشته باشم همین مسیر را انتخاب خواهم کرد. رشته ای میان رشته ای مثل مدیریت سرتاسرش زندگی و تعامل با مردم است. در حال حاضر حدود ۲۰ جلد کتاب را منتشر کرده ام و بیش از ۳۶۹ مقاله علمی پژوهشی و ISI  و SCOPUS و تعداد زیادی مقالات کنفرانسی و مسئولیت برگزاری کنفرانس های مختلف در حوزه بازاریابی در داخل و خارج داشته ام. داور، عضو و مدیر مسئول مجلات علمی دارای  H-Index  ۱۷ و  G-index  ۳۰در این رشته هستم. بیش از ۲۰۰ پایان نامه و رساله را در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد  راهنمایی نموده ام.

رشته مدیریت بازرگانی را در ایران و جهان رو به گسترش می بینم. در مدیریت بازرگانی بیس اصلی تغییر نمی کند و آنچه دائم در حال تغییر می باشد، ابزارهای مورد استفاده است. بشر از بدو پیدایش با تصمیم گیری آدم و حوا مدیریت را اساس زندگی خود دانسته و تجارت بازرگانی و کسب و کار از ویژگی های اصلی نوع زندگی بشر بوده و به احتمال بسیار زیاد خواهد بود. در حال حاضر رشته مدیریت بازرگانی یکی از پرطرفدارترین و پرمخاطب ترین رشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات است. واحد علوم تحقیقات در عمده ارزیابی های بین المللی و داخلی در زمره دانشگاه های باکیفیت کشورمان بوده و پژوهش یکی از محورهای اصلی این ارزیابی هاست. از نظر من هر فرد چنانچه به معنای واقعی دانشجو و در طلب دانش باشد، ایده ال است. عمده تمرکز فعلی من بر حوزه های فروش و ارتباط بین بازاریابی با سایر علوم، هم علوم غریبه و هم علوم نوظهور است. به نظرم چنانچه دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی همزمان با تحصیل به کسب تجربه عملی هم بپردازند در شرایط بهتری از درک واقعیات این علم قرار خواهند گرفت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *