اخبار داغ
رئیس شورای شهر اردبیل در نشست خبری با محوریت برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی کلانشهرها در اردبیل:

هدف از برگزاری اجلاس، رفع چالش های شهر اردبیل در حوزه عمران،شهرسازی و معماری است  

تجهیز نیوز | به گزارش تایماز نیوز / میر محمد سید هاشمی در نشست خبری با خبرنگارن با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این اجلاس، رفع چالش های شهر اردبیل در حوزه عمران،شهرسازی و معماری است و اقزود: روسای کمیسیون ها و معاونین شهرسازی و معماری شهرهای مراکز استان ها و مسئولانی از دستگاههای […]

اشتراک گذاری
30 شهریور 1402
169 بازدید
کد مطلب : 157063

تجهیز نیوز | به گزارش تایماز نیوز / میر محمد سید هاشمی در نشست خبری با خبرنگارن با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این اجلاس، رفع چالش های شهر اردبیل در حوزه عمران،شهرسازی و معماری است و اقزود: روسای کمیسیون ها و معاونین شهرسازی و معماری شهرهای مراکز استان ها و مسئولانی از دستگاههای ذیربط از جمله وزارت راه و شهرسازی ، وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گرد هم می آیند تا برای رفع چالش ها و تعدیل مشکلات شهرهای کشوربا همفکری و تضارب اندیشه و انتقال تجربیات ارزشمند راه کار مناسب در ارتقای کیفیت زندگی شهری ارائه کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: ایمنی، پایداری و همه شمولی سه موضوع اصلی این اجلاس است که به‌عنوان محور اجلاس انتخاب شده است که طی دو روز برگزاری این اجلاس در جلسات و پنلهای تخصصی در کنار مسائل و چالشهای شهری، شهرهای استان و شهر اردبیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا چاره ای اندیشیده شود.

 

سید هاشمی با بیان اینکه بازدید از مناطق کم برخوردار جز برنامه های این اجلاس است افزود: برنامه های اجلاس اردبیل با برگزاری جلسات تخصصی و بیان چالش ها در سه بخش بازآفرینی بافت های ناکارآمد و ایمن سازی شهری، بازآفرینی و احیای بافت های تاریخی، و هوشمندسازی و احیای ظرفیتهای تولیدی شهری خواهد بود و در امتداد آن بازدیدی از سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های ناکارآمد شهری اردبیل از جمله محلات گلمغان، سلمان آباد، میر اشرف و … بعمل خواهد آمد.

 

رئیس شورای شهر اردبیل بیان داشت: اعتبارمالی لازم برای اجرای ششمین اجلاسیه رؤسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلانشهرها را به میزبانی اردبیل، حدودا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که ازمحل بودجه پژوهش مدیریت شهری اردبیل تأمین خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه این اجلاس تاکنون در شهرهای تبریز، تهران، ساری، بندرعباس و اصفهان برگزارشده است گفت: طرح موضوعات اساسی مبتلابه شهرها و بیان خروجی این اجلاس ملی قطعا میتواند در توسعه شهری اردبیل و ایجاد فضاهای مناسب برای شهروندان موثر بوده و مورد توجه قرار گیرد.

 

سید هاشمی با اشاره به اینکه ۱۱۸ هکتاربافت فرسوده شهری داریم افزود: برای تشویق مردم سیاست های تشویقی در این راستا یک طبقه اضافه درساخت وساز جدید اعمال می شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل ادامه داد: در یک دهه گذشته بدون طرح تفصیلی و بدون برنامه اداره شده است و هیچ برنامه مدونی برای توسعه پایدار و انعطاف و ایمن اردبیل نبوده است.

 

سیدهاشمی درپایان سخنان خود با اشاره به اینکه اردبیل دچارفقرفضای سبز شهری است گفت:در طرح تفصیلی ترسیم شده سرانه فضای سبز شهر اردبیل از ۳٫۵ متر به به ۸٫۵ متر خواهد رسید.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *